Monday, March 24, 2008

cybercrop

Nu är påsken över mina damer och herrar... Hoppas alla har haft det trevligt och fått god mat. Själv har jag både haft trevligt och ätit mkt mat, jobbat har jag också hunnit med. Barnen har blivit megaförkylda och själv har jag problem med min magkatarr tror jag det är... Men men... man ska ju inte klaga. ;-)
Det blir lite mer scrapping för mig denna veckan ser det ut som... Dels hos en kompis och dels en sväng till scraprooms träff på fredag. Får väl se vad det har att ge. :-) Måste komma ihåg att fråga om annan mat så jag gör min lilla mage glad...

Det har varit cybercrop på scrappiz hela påsken men jag har inte varken haft tid eller ork att sitta och pyssla ngt. I dag bad Isac dock om att få pyssla så då passade jag på... Men det blev bara gjort kort i dag. Det var rätt kul att göra kort dock som en omväxling till alla layouterna jag gjort i år. :-)
Det första kortet här skulle vara ett kort utan något stämplat motiv eller ord på. Jag doodlade lite bara och tänkte att man kan lägga till en passande text eller nåt om man vill när man vet vad kortet ska användas till. Det är skönt att man har några sådana kort som inte redan är "klara" med text på framsidan...


Kort nummer två som kommer här var till en utmaning där man skulle göra ett så gult kort som möjligt. Jag tycker faktiskt jag lyckades rätt så bra. Ett par olika nyanser i gula cardstocks och ett gult mönstrat papper tillsammans med en gul anka i regn... Efter regn kommer ju sol så det är ju alltid nåt, och solen är ju också gul... hihi
Jag har haft lite 3D-lack på vattenpölarna för att det ska se lite mer blött ut... :-)




Detta tredje kortet var efter en skiss som de hade lagt ut som utmaning. Det var en rätt enkel skiss men jag blev väldans nöjd med kortet. Gubben som sitter på kuvertet fick kläder i färger som matchar det mönstrade pappret förträffligt. Sen passade jag på att glittra vingarna och 3D-lacka både kuvertet och bandet på mössan. Blomman passade också utmärkt i färgerna och den söta prickiga braden i mitten var perfekt.
Texten är min egen tråkiga handstil... men det blir ju lätt så när man inte orkar leta fram andra alternativ. Det är ju den som sitter närmast handen eller hur? Haha


De hade även en utmaning där man skulle göra en layout eller ett kort i svartvitt. Det var rätt kul det med... Blev ett kort man kan ge bort på en bröllopsdag eller nåt...
Jag har glittrat vingarna förstås, och så hennes klänning, men det syns ju rätt tydligt på denna bilden tycker jag. Hans skor har jag 3D-lackat så de syns lite bättre... Denna blev jag också själv nöjd med...





Detta gul och svarta kortet var nog det kortet jag blev allra mest nöjd med och som jag säkert kommer att ha svårt för att skiljas från. :-)
Det var efter en skiss denna med och jag tyckte det passade så bra med svarta och gula fäger med tanke på biet som är på stämpeln. Bröt av lite med de blåa blommorna...






Det sista kortet här skulle bestå till minst 25% av stämlat, vilket jag tycker att jag har uppnått. Har även här glittrat vingarna på figuren samt att jag har 3D-lackat några av hjärtanen på stämpelmotiven. Jag band egna band runt buntet med hjärtan och lät en tag sitta i ett band som utgick från de andra hjärtanen. Min tanke är att man kan skriva datum eller ålder eller nåt på tagen beroende på vad det är för något man ska använda kortet till. Stommen till kortet är ett vitt blingpapper, vilket inte syns så bra här på fotot.. och så har jag ritat lite runt kanten för att få lite av en ram runt kortet...

3 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

se där ja, pia har varit i farten med scrappandet. Tjusiga kort som vanligt
Kram Annette

Anonymous said...

Wow, vilken produktivitet Pia! Jag är grön av avund!!!

Krya på dig nu och var snäll mot magen!

Kram, Gunvor

Sonja said...

Hej flitiga lisa:)

Ja, man borde verkligen bunkra upp med mera kort...:)
Fint som snus e det:)

Som sagt, vi ses ju... kramis Sonja