Thursday, March 6, 2008

trött som vanligt

Kan man vara kroniskt trött? I så fall är jag nog det... Förstår inte att man kan vara så trött jämnt och ständigt...
I går var det massa snö här på morgonen. Så vi skyndade oss ut på förmiddagen och åkte pulka, jag och barnen. Det var inte så länge vi åkte, men det var ett bra träningspass för mig att dra två barn och springa upp och ner för backen några gånger med. Sen fick jag barnen att åka tillsammans för då slapp jag gå ner och hämta lucas pulka. Får ju vara lite smart.
Fast jag glömde ju klart min kamera, så jag hoppas att ulrika som också var där fick några bra foton...


Jag har lite alster att visa här också som inte varit uppvisade i bloggen ännu. Den första är en lo där man bara fick använda sig av cardstock. Den var rätt kul att göra och som tur var hade jag ju ett foto på en nyckelpiga som jag kunde använda mig av.
Själv gillade jag min lo även om den inte var så märkvärdig. Runt fotot har jag skrivit ordet nyckelpiga på en massa olika språk... Men självklart, som vanligt, hade jag inte tur med mig att vinna tävlingen som den skickades in till.

Sen har jag också gjort inbjudningskort till min fars 60-års fest. Han är lite märkvärdig och ska ha två fester... :-) En i sverige och en i danmark.

Det första silvriga kortet gjorde jag till den danska festen. Jag valde att inte ha ett stämplat motiv för jag tycker det är trist att färglägga många likadana motiv på en gång... men dum som jag är så skrev jag ordet "inbjudan" för hand... så det tog ju tid ändå. Fast jag känner mig rätt nöjd med resultatet dock.

Det andra till festen i sverige blev ett kaffefilterkort. Det är det första jag provat på att göra och det var faktiskt rätt kul att göra. Fast här var det ju ett stämpelmotiv som skulle målas och det tar ju lite tid i sig.
Inuti kaffefiltret har jag sedan satt ett "kort" som går att dra ut och där skrev jag inbjudan på.

Alla inbjudningskorten är skickade så jag kände att det var lugnt att lägga ut dem här i bloggen nu...

3 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Dessa melittakort har jag provat på förut men dina blev finare =).

Ta hand om dig och glöm inte bort dig sjäv
Kram annette

Ejris said...

mmm så snyggt med filterkort gjode ju ett litet album men kort det måste ajg nog prova=)
kram

Sannas vrå said...

Superfina saker du har gjort vännen!!
Kronisk trött måste finnas för jag känner också det så!
sköt om dig och var rädd om dej och din familj.

kram Sanna