Monday, October 22, 2007

tre små enkla...

...kort har jag fått gjort för en vecka sedan ungefär. Det första blev väldigt enkelt. Tanken är att man ska kunna skriva vad man vill på sidan, namn, grattis eller kanske ålder.

Kort nummer två jag har att visa upp här i dag är också ganska enkelt. Lite bling i mitten på blommorna på det stämplade motivet. Tyckte det blev bra i all sin enkelhet.
Ett litet grattiskort med svampfamiljen på. För att förstärka svampkänslan har jag 3D-lackat hattarna på dem. Även grattis texten är 3D-lackad.
Här är det bra annars, men jag har fortfarande problem med min rygg. Det small till i den i onsdags kväll när jag skulle jobba natt. Tog mig igenom natten med mitt mål inställt på naprapapen som jag hade tid till på torsdagen. Han "fixade" lite och det kändes rätt bra i helgen. Visst hade jag känningar av det hela men det har ändå fungerat hyfsat.
-
I morse small det till igen och denna gången värre. Det var ju ändå rätt lindrigt förra veckan men det har varit jobbigt som bara den i dag. Att sätta sig in i bilen eller för den delen att komma ut igen är inget man bara gör när man har ont. Men det får ju gå.
Fredagseftermiddagen tillbringade jag och barnen med att åka tåg till farmor. Det tyckte de var superkul. Ute hos farmor var dessutom kusinerna att leka med så det kunde ju inte bli bättre.
På lördagen gjordes det inte så många knop på dagen. Efter lunchen sov jag med båda barnen. Då var min underbara man ute och grävde klart i trädgården, grävde upp mina dahlior och tog även in lökarna till min calla. Sååå gullig han är och såå glad och överraskad jag blev!!
Söndagen var det baddags. Babysim och minisim hela förmiddagen. :-) Sen ut till familia och köpte skor till mig och mannen och sen till faster. Fick kelat med deras nya hund och även provat en av lekplatserna i stan. Hade jättetrevligt.
I dag har jag inte jobbat så jag och barnen har varit på öppna förskolan med isa och hennes två yngsta. Sen tog vi en tripp in till scraproom efter lunchen, men eftersom jag inte hittade de papprena jag ville ha så köpte jag inget. Det var skönt att komma därifrån billigt, men jag ska ju dit på fredag kväll igen så då lär jag väl handla lite grand misstänker jag.

4 comments:

Anonymous said...

Hoppas att du blir bättre i ryggen snart! Sköt om dig och lyssna på kroppen!

Storstadslivet efter 40 said...

Det du inte handlade på scraproom tar du lätt igen dig =) om jag känner dig rätt.
Ses och höres snart
Kram annette

Anonymous said...

Härliga kort!
Både de du skapat och de du fotograferat!

Anonymous said...

Hej!

Kikar in och beundrar dina nya kort och önskar dig en trevlig helg!

Kram.