Tuesday, October 16, 2007

tandläkare...


I dag har jag varit hos tandläkaren. Det var som jag trodde ett hål som jag upptäckt i fredags. Det är en skum känsla måste jag säga att verkligen kunna se hålet... annars har det alltid varit tandläkaren som berättat att man har ett hål som ska lagas. Men inte denna gången... Det tråkiga var att det fanns ett hål till i motsvarande tand på andra sidan så det blir två lagningar och dubbelt så dyrt!! Vad synd att jag inte sett fel och att allt var bra...

Har suttit i kväll och kollat lite priser på canvas framkallning och försökt få fram om man kan beställa canvas till vår egen skrivare och skriva ut mindre tavlor. Är megasugen på en stor, typ 100x100 tavla men jag får spara ihop lite och så beställa... ska bli kul... får ju ha en sån tavla när ovanvåningen är klar som senast, helst i går. ;-)
Fick även skickat efter foton till scrappingen vi just planerat in till nästa vecka. Ska bli kul och se om jag kan börja på ett projekt som dykt upp i mitt huvud.

Dagens fundering: "Fixar" tandläkaren sina egna tänder eller får han sina kolleger att hjälpa sig som en lönebonus? Eller måste han gå till en konkurrent och betala dyrt precis som vi andra dödliga??

3 comments:

Sonja said...

Du tror inte dom kör med - "laga två hål, betala för ett"? Tihi! När dom ändå är igång menar jag...!

Vet du, när Henrik var liten fick han sina hål lagade av sin far nere i källaren med en gammal "tramp-borr" som dom hade förr i tiden på stenåldern... du vet, en sån man trampar igång med foten typ!!!
Kan det bero på det att Henrik inte gått till en tandläkare sen hans far gick i pension??? Håhå jaja...

Kramis *S*

Storstadslivet efter 40 said...

Sukta på du Pia lilla, ovanvåningen blir färdig snart eller om tio år =)
Kram Annette

Ejris said...

tandpersonalen får rabatt:/ ialla fall de privata. Brorsans sambo är tandsköterska elelr nått kan itne förstås att vi andra klagar över pris..o rädslan:/
har en liten bit som lossnat på en tand men nu ahr bilen tagit hål i vår ekonomi så den tanden på vänta hoppas bara det inte blir värre då blir det smeden som får dra*hihih typ nått eller så få man gå ut en lördag o fixa bråk då löser sig tand utragningen automatiskt*;)
kram