Friday, October 12, 2007

semesterbilder

Här kommer lite bilder från vår veckas semester i danmark. Ett litet urval blev det till men ändå en del bilder...
De två första bilderna visar hur trött man kan bli av att åka bilen länge. Båda barnen sov så sött i sina bilstolar när vi kom fram till stugan. Men det är ju jobbigt att sitta några timmar i bilen även om man hade en matpaus och ett litet besök hos min moster...

Här kan man se vad som händer om man ljuger... tungan blir svart. ;-)
Nej, men en blå spindelmannenglass gör tungan svart. ;-)

Medan de flesta är fachinerade av djuren på Odense zoo, så hittade Lucas en brunn att titta ner i. Undrar om de har gömt lite djur där nere med... Allt var förresten "vovva" enligt honom, jag som trodde det var zoo och så var det visst en hundpark istället. hihi
Här ser ni en Alpacka. Man var ju lite nervös för att få en loska i ansiktet. Det är ju en släkting till lamorna så man vet ju aldrig vad de kan få för sig...

Denna bilden gillar jag. En miljö från zoo. Ser så mysigt ut med vattenfallet...
Jag gillar verkligen zebrans öron som står rakt upp, så coolt det ser ut tycker jag. Isac blev förresten skrämd av den ena zebran som fick ett ryck och skriade som en åsna och sprang runt som om han var helt galen. Isac var inte beredd på att den kunde låta så högt!! Pratar om det än när han ser bilderna på zebrorna.
Här ser ni min son och en liten döskalleapa, gissa själv vem som är vem. ;-) Gillade att man kunde komma så nära dem och att de själva var så nyfikna på oss... Bara en liten glasskiva mellan dem. :-)

Nu kommer det en bildserie på Isac. Han skulle absolut smaka mitt godis, sura godisflaskor... Så jag nekade honom i bilen och sa att han skulle få när vi kom fram till stugan. (Jag skulle ju ha möjligheten att fotografera honom. Jag misstänkte att det kunde bli roliga foton.)
Även om det var mycket konstiga miner så bad han om en till efteråt. Söta grabben.





Ett par bilder på samma hav. Den första är från första gången vi var nere vid havet. Det var lugnt och fint, rätt mysigt att gå där och kolla stenar och snäckor, fast Lucas hade helst gärna gått ända ner i vattnet...
Den andra bilden är från sista gången vi var nere vid stranden. Det hade blåst upp och det var mkt vitt på havet. Gillar nog nästan dessa bilder på havet mer även om de lugna haven kan ge fina bilder också... Isac ser så liten ut där mitt i bilden med det stora havet.

Den sista bilden är ett försök på att ta en bild på Lucas megabula i pannan. Det är över ögat som är längst ner mot kudden. Man kan skönja att det är svullet och ett lila märke i mitten, men denna bilden säger dock inte alls ngt om hur stor den var i verkligheten. Den var en riktig kalle anka bula han hade men det gick inte att fånga på foto riktigt tyckte jag...


3 comments:

Ejris said...

hahahahhaha åh så sköna foton de med surisarna var bara för härliga=)
Teckenspråk använder ju ajg till Fillen och lära mer är aldrig fel. vem håller i den kursen. distans skulle vara perfekt för mig för visst finns det veckor kurser o sånt men det tar för mycket tid..scraptid*asg*
kram

Anonymous said...

Vilka jättefina foton Pia! Du är så fantastiskt duktig med kameran.

Storstadslivet efter 40 said...

Tja om man bara hade fotat som du. Vilka bilder man hade kunnat få då (lite avis)