Tuesday, October 9, 2007

när ska oturen sluta...

...förfölja mig??
Jag tycker det känns otroligt detta fenomen. Tycker att jag ska få tillbaka mitt "vanliga" liv igen vem det nu än är som jäklas med mig.
I söndags var jag iväg och hämtade plantor hos en vän som jag skulle plantera hemma hos oss. Väl hemma skulle jag "bara" gräva en rabatt i gräsmattan... Varför är det INGEN som har berättat för mig hur jobbigt det är att gräva upp gräsmattan och hur mycket rötter gräs verkligen har?? Jag hann ju inte ens hälften av den tänkta rabatten så blommorna fick vänta tills måndagen.
Var iväg i tyringe och kollade bebis och barnen fick leka med storasystern till bebisen. Det var trevligt! Hemma igen så skulle jag försöka hinna gräva lite till, men det blev inte hela kvällen som jag tänkt eftersom jag blev inringd på jobb.
I morse/förmiddags försökte jag mig på detta jobb igen, med lite panik i magen eftersom det varit frost i natt. Bara 0,3 grader i morse när jag gick upp. Nu väntar det ju mer jobb, dahliorna ska ju bla upp nu när det är så kallt....
Hann gräva lite till och plantera en del av plantorna mellan jagandet av barn vill säga.
Nu i kväll var det ett mail från ledaren till teckenspråkskursen i distans som jag går. Första hemuppgiften ska lämnas i morgon, och jag som inte haft en enda tanke på denna kursen eftersom allt kretsat kring svärfars bortgång, begravning och allt som hör därtill, resan till min släkt, magsjuka, hjärnskakning och så jobbet där emellan förstås.
Tänkte att om jag lägger mig och kollar filmen som ska översättas i kväll och sen gör själva översättningen i morgon förmiddag så är det lugnt och jag slipper skämmas över att jag glömt göra min läxa... Vad händer då???
Jo, skivan går inte att spela upp i den bärbara datorn. Kunde inte ens få ut den igen från datorn. Men lite hjälp från mannen så lyckades jag fixa till det. Stoppar in den i vår DVD istället. Men tji fick jag. "No disc" visar maskinen, det är altså ngt fel på den skivan jag fått. Och så skämmigt det känns att maila fröken kvällen innan och säga att jag glömt och att skivan inte fungerar. Det känns som världens sämsta ursäkt.,.. ungefär som den att hunden ätit upp uppsatsen.... USCH

Jag vill att allt ska vara som det brukar... Glömde ju också att lämna tillbaka vikarienycklarna på jobb i dag. De låg så fint i min ficka när jag kom hem i kväll. Slapp dock köra tillbaka med den nu utan får lämna den i morgon istället. Suck!!

4 comments:

Sonja said...

Nä men... du skulle ju sova va'? :) ...och det skulle visst jag med, eller...?
Som sagt, 'lagen om all jävlighet'... ta dig en allvarlig funderare nu om du inte ska skippa den där kursen - iallafall just nu som ditt liv ser ut.
Hur ska du orka!?
Kör inte slut på dig vännen!

Vi ses imorgon, nattinatt!
*S*

Anonymous said...

Usch ja - olycor och otur har en tendens att komma i "stim"! Men jag tycker att din fröken borde ha förståelse för att du glömde hemuppgiften med allt du haft omkring dig med anhörigs bortgång, begravning etc.

Nu håller jag tummarna för att "stimmet" avtar och skickar en "cyber-turspark"!
Kram, Gunvor

Anonymous said...

tecken språk på distans VILL VETA MER=)

mmm gräs ahr krafitga rötter...men Nu vet du till nästa år*fniss*
kramis//Ejris som väntar på hantverkare o loggar inte in slö som jag är;)

Anonymous said...

OJ, håller på att läsa ifatt i bloggarna nu och vilken makalös otur du har haft!
Men jag säger som Gunvor - NU är det över!
Kram