Sunday, August 14, 2011

Usch!

Isac kom hem i går eftermiddags, gråtande och med ett fotavtryck på bröstet. Man kunde tom se mönstret från sulan...
Enligt Isac, lillebror och kompisen på 9,5 år så stod de och pratade när en 4 år äldre kille kom och frågade vad "f-n" de sa och gjorde en hoppspark mitt i bröstet på Isac.
Min man pratade med killen en stund efteråt och jag och mannen var och pratade med hans pappa. Dock tyckte jag (enligt min egen mening) att han verkade ta lite för lätt på det. Han sa att de varit lika goa om det, men att det inte var ok att ta till handgemäng...
Enligt killens version så hade Isac sagt "k*k" till honom och då hade han blivit arg. Detta förnekar alla "mina" tre dock.

Det är inte lätt ang hur man ska reagera. Vissa tycker att vi ska anmäla, antingen till polisen eller soc. Jag kommer att prata med personalen på fritids och skolan om detta, så jag får reda på om det händer ngt mer och så att de håller lite koll. Men ska man bara låta det vara nu när man pratat med de berörda... Ingen vuxen såg det egentliga förloppet och jag vet att mitt barn inte alltid är en ängel även om man gärna vill tro det. Jag vet dock också att denna killen har varit med i andra konflikter...

Ja, vi får se hur det blir framöver. Isac mår bra nu i alla fall. Hoppas att jag slipper uppleva nåt sånt igen...

Skickat från min HTC

2 comments:

Sonja said...

Du har gjort vad du har kunnat - för den här gången OCH du har bildbevis!!! Minsta lilla igen, så tycker jag att du ska gå vidare med det...
Kram Sonja

Fnulan said...

Men nej.... usch..... stackars!!!!!
Nu ska jag ta igen lite här hos dig
PUSS