Monday, October 4, 2010

Helgen har varit händelserik, fast jag tror nästan att jag borde legat kvar i sängen hela helgen. :-)

I fredags jobbade jag sent och mannen var så snäll och gav mig sovmorgon på lördagen. Han körde själv iväg med barnen till simningen. Tack älskling!!
När de kom hem igen så körde jag och lillgrabben till Familia och kollade in Svamp Bob fyrkant och Scooby Doo som var där på besök. Mormor och morfar kom också dit så vi fikade med dem när de skulle äta lunch.
Jag stod och hade beställt och skulle ta sista brickan till bordet där de satt, men lyckas välta brickan över mig. Fick lasagne, sallad, dressing, kladdkaka och grädde över byxor, tröja och jacka. Sååå klantigt!! Jag är glad över att det inte finns bildbevis. Att stå i centrum kan jag visst göra ibland, men helst inte på detta viset. :-) Men vi fick ny mat så det ordnade sig och kläderna blev tvättade när jag kom hem.

I går åkte hela familjen till IKEA för att shoppa lite. Kom hem med en garderob och två byråer. Började sätta ihop garderoben, och det var nätt och jämnt att den fick plats. Tror bara det är max två cm upp till taket, så den lär vi inte kunna ta ut om vi flyttar såvida vi inte plockar isär den helt. :-)
När vi skulle sätta in hyllorna upptäckte vi att hyllorna inte passade denna djupa garderob. Suck!!

Nåväl. Mannen började packa upp den ena byrån när jag ser att det är fel färg. Vi har fått vitbetsad ek istället för bara ek. Ja det var ju bara att packa ihop det igen. Mormor och jag körde iväg till IKEA för att byta och mannen satte ihop lådorna till stora grabbens expedit hylla samt hans byrå. Vi kom hem igen med en ny byrå, nya hyllplan och två kontorstolar till barnen. Snacka om att det har smällts pengar.
Väl hemma igen så ser jag att så som jag tänkt med vårt sovrum, går det inte att få plats. Det blev till att möblera om i sovrummet också. Nåväl. Slutet gott, allting gott!

Nu ska det bara sättas iordning överallt och så ska vi göra av med lite möbler också!
Ny vecka, nya möjligheter!!

3 comments:

Anonymous said...

vilket slit ni har haft. tur det blev bra till slut. du har inspirerat mig att möblera om hos oss. kramar. miis

Anonymous said...

Ja fy... hur kommer det sig att allt lyckas samla sig,,, på samma dag =)
Jeanette ;)

Gunvor said...

Härligt Pia! Allt löser sig bara man ger det lite tid och klurighet ;) Nu vill jag se bilder!!!

Kram, Gunvor