Friday, October 22, 2010

Barbapapa

Fick en önskan om att jag skulle göra en barbapapa, så det var ju bara att sätta igång och virka och se vad det blev av det hela. Hade inget mönster utan virkade på "fri hand". Det gick väl rätt bra, men jag tycker själv han blev lite för tjock jämfört med originalet. Får väl se senare om jag kan försöka modifiera mönstret lite. :-)
Bjuder på en härlig bild på lillkillen när han åkte i pappas bil och lånade pappas solglasögon. :-) Hoppas alla får en trevlig helg, själv ska jag jobba i natt och på söndag eftermiddag och natt. Men på lördag kväll blir det lite mys med en kollega med familj... god mat och trevligt sällskap är aldrig fel!

3 comments:

Gunvor said...

Vilken jättefin Barbapappa (mamma?). Va duktig du är!

Kram, Gunvor

Unknown said...

Hej! hamnde hos dig via "nästa blogg"-knappen och det var ju himla trevligt! Vilken fin barbapapa du gjort. Själv kämpar jag på med en stickad ninja(!?)som sonen beställt. Men jag har mönster och tycker det är pilligt iaf. Så hatten av för dig ;)
(Och du.....psssst....jag hade också tyckte det var kul att vara nära kungagänget)
Ha det så bra / Petra

Fnulan said...

Åh vad fin Barbapappa!!!!! Du får sälja till mig ;)

Jättefin verkligen.