Friday, October 29, 2010

mycket att göra...


Här är fullt upp som vanligt. Hinner inte med hälften av vad jag hade velat. Tänk om man kunde klonat sig. Då hade klonen kunnat göra allt tråkigt som städa och tvätta och allt sånt, så hade jag haft massor med tid till det roliga som att träffa kompisar, pyssla och leka med barnen. Ja, men vem har sagt att livet ska vara lätt?



Här hemma har det i dag varit lite förberedelser inför halloweenfesten vi ska ha i morgon, men det är inte lätt att hinna med allt. Lämna ett barn i skolan, fixa lite här hemma och samtidigt roa lilleman, hämta ett barn i skolan, iväg och handla allt till mat och liknande. Handlingen tog nog dubbelt så lång tid eftersom jag skulle leta efter mjölkfritt och glutenfritt. Det är jag ju inte van vid så man fick ju läsa och titta och leta mycket. Men jag fick det jag behövde i allafall även om jag dessutom har ett par rastlösa barn med mig...

Nu sitter jag och väntar på mormor som ska passa barnen medan jag är på jobbet tills mannen kommer hem. Börjar om 35 minuter så det är inte så mkt tid till annat här... I morgon är det simskola för barnen så då försvinner hela förmiddagen. Sen är det väl bara hem och se till att förbereda all maten och desserten. Roligt tycker jag det är men som vanligt är det tiden som tryter.... Hoppas komma ihåg att ta en massa bilder så att jag kan lägga upp lite här i bloggen!

Ha en spökig och hemsk helg allesammans...

1 comment:

Fnulan said...

Jag har en bättre idé, skicka iväg familjen på simskolan och ligg du på soffan ;)