Monday, September 20, 2010

lägesrapport!

Ja, här går tiden snabbt känns det som. Hösten har kommit tidigt i år... jag som såg fram emot lite fina septemberdagar... men det blev ju höst direkt!

I dag är barnen lediga, det är studiedag i skolan och lucas är ledig från dagis. Redan nu är de rastlösa, så vi får väl se om jag kan hitta på ngt som kan roa dem lite.

Här hemma är det fullt upp överallt känns det som. Torktumlaren har gått i sönder och bilen pajjade också, men mannen fixade den så det var ju skönt. Hoppas på att få en ny tumlare i veckan för det är lättare att torka täcken och kuddar som det hänt olyckor på när man har en sån... :-)

Helgen som precis gått har varit rätt lugn. Simskolan har börjat för båda barnen och vi har röstat. Mycket mer har vi inte åstadkommit. Förra helgen var det mer för min del i alla fall. Laserdome och Harrys på torsdagen, fredagen jobbade jag natt och då var vi iväg på höstfest med brukaren, lördagen var det kräftskiva här hemma hos oss och på söndagen jobbade jag eftermiddag+natt. Tur att det inte är så varje helg. :-)

Ska se om jag kan lägga in bild på en cool larv jag fotograferade nu i helgen. Har aldrig sett en sån innan... :-) Den som väntar får se.

1 comment:

Ejris said...

usch när allt går sönder.....ska besikta "nya" bilen på lördag hoppas de inte finner något fel:/.... håller med med barnfamilj så är torktumlaren helt outstanding när det gäller kuddar o täcken...o underkläder..åh lakan...=)...