Thursday, October 21, 2010

Kungligheter!

Nu var det dags igen för kungligheter i Helsingborg. Jag tog mig in till stan och skulle titta tänkte jag... tycker det är kul med kungligheter och extra spännande när man får se dem irl. Först blev jag lite besviken eftersom det fanns MASSOR med människor som stod och väntade runt scenen där de skulle vara. Jag ställde mig där men det var så långt bak så man såg absolut ingenting. Upptäckte dock att det var avspärrat längre bort också, det var altså meningen att de skulle promenera bort till Dunkers, så jag ställde mig där istället och kom ända fram till staketet. Precis när de skulle gå av båten så började det vräka ner. Men väntan gav resultat. :-) Här överst en bild på prinsessan Benedikte och kronprinsessan Victoria. Lite häftigt att bara vara 1½-2 meter ifrån henne. :-) Jag har alltid gillat kungligheter, ja jag är väl en royalist. :-)
Här är en bild på kronprinsessan Victoria, prins Daniel, prins Carl Philip och prinsessan Benedikte. :-)

Fick bild av drottning Silvia, drottning Margrethe II och kung Carl XVI Gustaf också, men de var ju fullt upptagna av ett samtal så bilderna där blev väl inte så bra som jag hade velat. Det var mer de andra som stannade till och vinkade och poserade för åskådarna än dessa tre...
Carl Johan Bernadotte med fru var också där men dem hann jag inte med att fotografera dock. :-)
Man får ju passa på när de kommer till "en stad nära dig"! Hihi....



No comments: