Sunday, October 24, 2010

jaha...

Nu är helgen slut... och en ny vecka står för dörren. Förstår inte vart tiden tar vägen... det är bara två månader till julafton i dag så det är väl till att sätta fart med att få gjort lite julkort om man ska hinna med det i år. :-) Ska ju iofs på scrapträff om ett par veckor så då blir det väl förhoppningsvis gjort lite... vi får väl se vad som händer. :-)




Virkningen har ju som sagt kommit igång igen och det ramlar in lite beställningar lite då och då... Det är kul! Men jag hinner inte virka allt jag vill prova. Började på en mössa i veckan som jag fick repa upp helt, för den blev alldeles för liten. Tur jag tog med den och provade på min kompis barn för annars hade jag suttit med en för liten mössa till ingen nytta. Jag får väl ta mig ner till Yllefabriken här i byn och fråga om de vet vad det är för garn och sticka jag behöver så det blir rätt. Tänkte att om jag blåser upp en ballong så den är lika stor som omkretsen på en ettårings huvud så borde det ju bli rätt att prova på den medan jag virkar. Vi får väl se...




Hoppas alla har haft en trevlig helg. Det har vi haft, även om jag jobbat både fredag kväll/natt och hela eftermiddagen i dag plus natten. I går hade vi en av mina kolleger med familj hemma på middag. Så vi fick tagit slut på våra kräftor vi hade kvar i frysen. Goda hemlagade hamburgare fick barnen (och jag som inte äter kräftor). Tycker det är så himla trevligt att ha lite folk hemma, bara sådär, utan anledning... :-)

2 comments:

Unknown said...

Hej igen! Där ser man hur förvirrad jag är! Jag stickar inte en ninja, jag virkar! Hihihihi! Ja eller försöker iaf......
Hoppas att du och din familj får en skön start på veckan/ Petra

Fnulan said...

Hejhej igen

Ja det har varit en liten tråkig resa för min del men det blir nog bra idag tror jag, är ganska nervös.

Men jisses vad gullig du e!!!! Varför göra det för mig liksom... Människor med stora hjärtan som dig som kan det...
Vad vill du ha för en barbapappa och vad kostar dom?
Det är lite skoj för mina barn kallar sin bonuspappa för "BArbapappa". Jag vet inte om det är han eller lilla dottern på ett som ska få en ;) Vem tycker du?

Kramen