Sunday, April 26, 2009

4000 steg

Dagen i dag har varit rätt givande känns det som... tja, i går med förstås.

I går var vi på mässa i ängelholm, en mässa där en massa olika företag visade upp sig. Barnen var eld och lågor för det bjöds ju på godis och grejjer i nästan varje monter.

När vi körde därifrån passade vi på att köra inom familia för att köpa sandaler till barnen. Råkade också springa på ett par stavar som jag ville ha, det känns ju bra också när det är halva priset på dem. ;-)

Kvällen i går tillbringade jag på jobb och fick jobba med en tjej jag inte jobbat med på länge så även det var himla trevligt måste jag säga.


I dag fick jag typ "hotellfrukost" av mannen med bacon, äggröra mm. Mumsigt. Gårdagens frukost var bullar jag och sonen varit ute och hämtat. Det är kul när det blir lite extra gott till frukost på helgerna. :-D

Efter frukosten bar det iväg för att kolla termostater eller nåt till elementen. Mannen styrde över den utflykten. Vi hamnade i alla fall på IKEA och handlade lite grejjer som inte fanns sist vi var där. Vi "ramlade" över en grej på fyndet med som jag länge tänkt vi skulle inhandla, och nu nersatt med 41%. Det gick ju inte att missa, så jag fick ringa mamma och höra om hon kunde komma och hjälpa med transporten eftersom vi hade lilla bilen med oss. Sagt och gjort så kom vi hem med mer än vi räknat med. :-)


Väl hemma fick vi ju montera möbler och fixa lite. Sen gick jag med mina nyinköpta stavar till affären, barnen cyklade. Halvvägs hemma så stannade barnen hos en kompis och jag fortsatte hem. Fixade lite här hemma innan det var dags att hämta barnen igen, och då följde kompisen med hem till oss istället. Lite byte av barn hihi...

Nå, i vilket fall som, så fick jag gått över 4000 steg, så det känns toppenbra. Mina stavar har stegräknare så det är lite lyx. Dock så känner jag väldigt mkt i mina skenben just nu... lär nog göra ont som bara den i morgon misstänker jag.


I kväll har vi ätit grillat med mamma och pappa samt barnens kompis som var här. Det är gott med grillat!! Såå skönt att vi har detta fina vädret nu måste jag säga. Fast lite ångest har jag över allt jag inte hinner i min trädgård. Men det får jag ju se om jag kan ta igen nästa helg eller nåt. Det är ju inte så att trädgården springer iväg från mig, bara att ogräset hinner växa till sig så mycket mer. Var ansöker jag om fler timmar eller en klon som kan hjälpa mig gratis?? Det är nog dagens eller tom årets fråga för min del.

Ska strax lägga mig i ett varmt skönt bad hade jag tänkt och så lägga mig tidigt. Hoppas på att barnen sover gott och länge. :-) Isac kom första gången strax efter fem i morse och tyckte att det var dags att gå upp. Vet inte hur många gånger under morgonen som jag fick skicka isäng honom igen för att det var för tidigt att gå upp. Tillslut smög han ner och satte igång tv:n istället. :-)


Måste förresten också tacka gunvor för en trevlig fika i fredags. Det är alltid kul att träffa folk irl när man pratat och "lärt känna" dem lite över nätet tidigare.

2 comments:

Sonja said...

Du börjar ju bli riktigt duktig på att shoppa. Fyndar både här o där:) Tror du har lite fallenhet för det;)
Jag ska faktiskt ha en stegräknare här nån'stans bland bråten...??? Kan ju vara nåt när man ändå är ute o travar jämt;) Fast stavarna får jag nog skippa om inte vovven ska ryckas med i farten *asg*

Kram på dig, Sonja

Maria said...

Tack för påhälsningarna, blir så glad.

Hoppas allt är bra med dig och familjen.

Kram Maria