Sunday, May 10, 2009

klagomål....

Jag har fått klagomål på att jag är för dålig på att uppdatera min blogg, så nu får jag väl se om jag kan skärpa till mig lite grand.



Här hemma är det fullt upp med att möblera om och införskaffa de grejjer som behövs för att möblera klart ovanvåningen. Det är inte lätt när man plötsligt får många fler kvadratmetrar än man hade tidigare. Och inte billigt heller måste jag säga, så vi tar lite i taget och så får det bli klart när det blir det. :-)


Jag har hunnit börja gräva bort lite av gräset som växer där vi ska bygga trädäck så småningom, men det är inget kul. Gräsrötterna sitter ju som bara den och det blir rätt jobbigt i längden att gräva där och ha sig. Har mer än halva kvar, men så har det ju inte varit så fint väder i veckan, först nu till helgen som det varit okej. Dock har jag inte hunnit eller orkat gräva eftersom jag har en magkatarr som retar mig och inte låter mig sova på nätterna... Det blir väl bättre så småningom misstänker jag. :-)

Pojkarna här hemma är förresten överlyckliga... Det har tjatats om en studsmatta i över ett år och nu i dag var vi äntligen ute och införskaffade en till deras stora glädje. När man har frågat lilleman vad han önskar sig i födelsedagspresent har det bara handlat om studsmatta och i dag när jag frågade honom vid frukostbordet vad han ville göra i dag så var hans svar: -Åka och köpa studsmatta!.

Så pappa beslutade att vi skulle åka ut och göra det. :-) Så eftermiddagen här hemma har gått åt till att, först sätta ihop en studsmatta och sen provhoppa den.


När det gäller scrappandet så går det rätt trögt här hemma. Var iofs iväg i tisdags hos kära sonja på en liten visit och fick snackat och scrappat lite. Gjorde två layouter och fick nästan klart mitt album jag hållt på med i en halv evighet. Nu är det bara lite smått pyssel med pennor och ev dekorationer som fattas. Det känns bra att ha kommit så långt i alla fall. Ska försöka beställa lite nya foton, så det kan ju bli lite roligt tycker jag. Alltid kul att se några andra bilder än dem man tittat på hundratals gånger...
Bjuder här på tre layouter jag gjort tidigare... påskgubbar från förra årets påskfest på dagis, en cool isac och ett par scrappare på scrapkväll hos mig... dock ser deras scrappande lite annorlunda ut enligt min mening. ;-)

2 comments:

Anonymous said...

usch magkatarr är inget mysigt Krya på dig.
Jag ahr dike runt huset får nya elledningar men innan dess så är det diken*blää*

Krams ///Ologgad Ejris

Sannas vrå said...

Härligt att se lite alster igen. Trevligt trevligt.

kram Sanna