Friday, April 10, 2009

långfredagen

I dag har jag inte haft med mig kameran, men vi har hunnit med en hel del ändå. :-) På förmiddagen tog jag båda barnen med mig, de på cykel och jag gåendes, och så gick vi hem till mormor och morfar. Det var ett härligt väder och barnen var glada över att vi var ute och cyklade... Det är ju lite träning också med att cykla fint vid kanten, titta efter bilar när man ska över vägen och att lyssna på vad mamma säger åt dem... Det gick superbra enligt min egen mening. De var jätteduktiga och inget gnäll en enda gång över att det var långt att cykla trots att det nog är lite mer än tre kilometer som de trampat i dag.
När vi kom till mormor och morfar så fick vi reda på att de tänkt ringa oss i dag för att höra om barnen ville med till flygmuséet i Ängelholm, men nu när vi kom så kunde vi ju bara packa in oss i bilen och köra iväg. Det var inte det jag planerat av dagen, men det var ju en trevlig utflykt med stopp för att äta hamburgare på vägen hem.

Pappa var hemma och flyttade runt med sitt skrivbord och fixade lite här hemma... Hoppas ju på att det ska bli fint i hela huset så småningom. Rörmokaren kommer på tisdag och då blir det förhoppningsvis värme här uppe också. Inte för att vi fryser men det är ju bra om det blir klart också så att man kan ta nästa steg...
Pappa kom hem till mormor och morfar och hjälpte dem med sin TV. Under tiden gick Lucas med mig och mormor och handlade lite grillmat, sen hem till oss och grillade. Sååå gott det är!! Grillspett, fläskfilé och god sallad, pommes och sås till. Mums...

Ligger här nu och väntar på att barnen ska sova för natten. Själv ska jag jobba i morgon så jag får inte gjort så mkt med familjen då. Massor med påskkramar till alla... skriv gärna en liten rad... :-)

2 comments:

Sonja said...

Du kan nog jobba med gott samvete så mycket kul som ni hunnit med;)
Ska strax ut o handla lite maaad'... jag o resten av skåneland kanske???

Kram kram, *S*

Anonymous said...

Här kommer en påskkram
/ Ingela
http://coelogyne.blogg.se/index.html