Friday, April 17, 2009

vi har värme!!

Våra element på ovanvåningen har blivit inkopplade och vi har numera värme där uppe också. Inte för att det gjorde ngt att det inte fanns där nu, men förr eller senare kommer det en vinter till och då är nog vi alla tacksamma om det finns lite värmekällor där uppe också. :-) Underbart!!

Det händer så mkt nu så jag vet knappt vad jag ska skriva om. :-) Glömmer ju allt det roliga... Nåja, vi var på tippen i Hyllstofta i förrgår och slängde lite skräp som jag samlat ihop när jag gått igenom både det ena och det andra skåpet och alla barnens leksaker osv. Bilen vägdes innan jag körde in och innan jag körde ut... Har aldrig gjort sånt tidigare så det var lite spännande.
Det värsta av allt var dock, hör och häpna, att detta lasset vi slängde på tippen vägde 120 kg!! Fatta hur mycket skräp man kan ha i ett hus och jag är inte ens klar med att gå igenom allt vi har här hemma!! Fast jag måste erkänna, det är rätt skönt att rensa ut lite (eller mycket).

Jag har även gått igenom kläder, tvättat vinterkläder, rensat ut för små kläder... det blir mycket tvätt men även det känns skönt när man har en garderob som är "aktuell".

Här bredvid mig ligger just nu en lista med grejjer från IKEA som jag vill handla. En hel del till barnens rum men även till resten av huset för att det ska bli klart i alla rummen. Tänk om man nu haft lite, eller rättare sagt mycket, pengar som man kunde göra av med utan att tänka på om man har råd med räkningar och mat. Det hade varit underbart. Jag har förvisso fått lite löneökning, men det är ju inte direkt några jättesummor som man blir rik av. Vi får väl helt enkelt ta någon grej i månaden och inhandla känns det som. Det är nog enda sättet...

I natt ska jag jobba men jag ser fram emot helgen då jag är ledig, om vi nu bortser från lördag morgon fram tills dess att jag slutar mitt pass...
Det härliga vädret ska väl fortsätta så det är väl bara att dra nytta av det och se till att man hinner med så mkt som möjligt i trädgården. Jag ligger ju massivt efter där känns det som... men man kan ju inte göra mer än sitt bästa...
Trevlig helg allesammans.

2 comments:

Sonja said...

Men.... om du nu längtar så ut i trädgården.... så är det helt ok att du tar över mitt med - för jag längtar minsann inte *asg*
Och här är det ändå ganska så lättskött - du kan gräva bort det sista som finns, hehe:)
Fast var rädd om mina maskrosor bara - du vet, jag hade väl en sån' där en 89 sorter eller vad det var svärmor sa att det fanns *asg*

Du får säkert en skön helg, jag vet vad jag ska göra - jobba/sova;)
Kram kram, Sonja

Marie said...

Hej Kändis!

Jag såg dig/er just i Aftonbladet! Vilken fin familjebild.
När kommer du med kladdkaka och hälsar på? =)

Kram