Saturday, April 4, 2009

underbara väder...

jag bara älskar detta vädret vi har nu. Barnen tycker också det är toppen och det blir genast en massa mer liv i gatan. Isac kom i går och ville att vi skulle ta upp poolen så han kunde bada medan Lucas hade svårt att släppa vinterjackan. hihi.... svåra omställningar.

I går var jag på kommunfest. Det var väl okej, fast musiken var helkass. Tyrolermusik hela kvällen var inte vad jag såg fram emot... Kul dock att träffa alla man jobbar med under andra förhållanden än man brukar.
I dag har jag varit duktig och fixat lite grejjer. Hyrde ett släp och så körde jag hem med det och lastade det fullt med skräp till tippen. Där var det verkligen trafikstockning. Fullt med folk, bilar och släp. Det var köer in på tippen och allmänt kaos vid vissa tillfällen. Det känns ju nästan förlösande att bli av med så mkt skräp. :-)
Sen efteråt körde jag till Ikea. Mormor och barnen var med hela tiden, även på tippen. Farmor mötte upp oss på Ikea och då blev det sänghandling för hela slanten, och lite till. :-) I morgon får vi väl se om vi kan sätta ihop grejjerna jag köpt. hihi

I kväll är det kalas som gäller och killarna är snart redo för att köra, så jag får väl slita mig härifrån. Kram till alla i cyberspace.

2 comments:

Sonja said...

Full rulle kanelbulle då ' as usual' ;)
Tänk att vårsolen tydligen får folk att åka till tippen, hihi! Lite kul det där...
Idag ska jag 'bara vara' efter 2 intensiva dagar - hoppas du kan vara med nån' annan gång vännan!

Kraa-a-aam, Sonja

Ejris said...

visst är det skiumt på nått vis när solen kommer ser man ju att man faktiskt har grannar de både syns o härs annars är det så tomt... men men e ju likadan..inne när vädret är visset o ute so fåt det går=)

KRAM