Thursday, July 31, 2008

Semester

Här kommer en snabb resumé från vår semester i danmark. Vi hann med en hel del under den 1½ vecka vi var i stugan. Dels var det ju en del besök hos släkt och bekanta samt morfars 60 års kalas. Utöver det så var vi bland annat på terrariebesök. Lite bilder blev det där fast det roligaste var väl att få höra lite om några av djuren samt att man fick röra en sköldpadda, en orm och en sorts ödla. Det kan vara rätt roliga och coola färger på djuren där tex som denna ormen...

Jag tyckte att jag var smat som klippte barnen hos min faster när hon ändå hade trimmern framme för att klippa min farfar. De skulle ju se fina ut när det var dags för kalas för morfar tänkte jag. Fast Lucas tyckte inte att han var fin nog verkar det som, så han fixade till sin look lite mer.... Genom att springa rakt in i en stor kaktus... Den ena revan gick precis i ögonvrån och det såg inte så himla fint ut på kvällen, men det såg fint ut dagen efter så då kunde den nojjiga mamman slappna av lite mer.





Här är bilden på den marodören som fixade till "indianränderna" i Lucas ansikte. Taggarna är jättemegavassa och inte alls trevliga. Synd att jag inte varit ute där innan barnen gick ut dit för då hade jag nog varnat dem båda, men nu blev det som det blev. Rätt kul var det att se folks ansiktsuttryck när de frågade om han bråkat med en katt och jag svarade att det var en kaktus. :-)




Här är mina söta killar på trappan i sommarstugan där vi bodde. De kan faktiskt vara söta tillsammans och snälla mot varandra även om det ibland känns som om de bråkar jämt och ständigt.
Gillar de nya tröjorna och byxorna jag köpte till dem. De fick dessutom lite fler kläder från samma "kollektion" senare under semestern.



Vi var ju tvugna att åka till zoo också en sväng på semestern och det blev himla många bilder där med måste jag säga. Över två hundra tror jag det var, så det är inte riktigt läge att visa dem här i ett inlägg, men här är en bild på en söt krabat som stod och spanade när vi kom där.






Det var bra att man hade tagit med sig lite att äta på tyckte grabbarna. Morötter är bra att ha och mättar ju lite med samtidigt som de är himla goda (och ett plus är att det inte kladdar som så mycket annat)


Det skulle ju avslutas storstilat med vår semester så vi tog en tripp till Legoland. Det var dock inte så lyckat som jag först hade fantiserat ihop eftersom det för det första var för mulet och kallt för att bada i deras nya badland. Det var mitt i högsäsongen också så det var ju mega mycket folk vilket gjorde att det var minst en halvtimme köer till alla attraktionerna. Det fungerade ju med Isac för han förstod lite mer vad det var han väntade på. Lucas däremot har ju inte den sortens tålamod.
En annan liten grej som stressade mig var att det bara var jag som hade en mobiltelefon med mig som man kunde ringa på. När min systers pojkvän kom bort så hade vi inte någon möjlighet att ringa upp honom. Som tur var så hittade mannen honom och gruppen blev "hel" igen. Det var dock megakul att se allt de byggt med alla dessa legoklossar. Barnen bara älskade att få gå runt och kolla in allt som fanns...

No comments: