Monday, July 7, 2008

tårtor

Jag måste säga att jag känner mig lite nöjd med mina tårtor jag gjorde i går, speciellt med tanke på att det är första gången jag ger mig på att göra figurtårtor. Den första tårtan var en spindelmannen tårta till stora grabben. Det var ju inte så himla avancerat och kunde säkert bli snyggare, men jag är nöjd och grabben var överlycklig. Dessutom gick de åt som smör i solsken. :-) Tårta nummer två var till lillgrabben vars stora "idol" är blixten mc quinn från bilar filmen. Här är resultatet av det försöket. Först blev jag himla nervös när jag såg den röda klumpen och tänkte att Lucas kanske inte kunde se vad det skulle föreställa. Men när jag var klar och frågade honom så var det ingen tvekan om att det var hans älskade blixten. :-)
Här kommer ett litet bonusfoto också som jag blivit jättenöjd med. Försökte mig på en liten fotosession med barnen på förmiddagen men det är inte alltid så lätt att ensam instruera barnen och samtidigt fotografera. Men detta fotot är som sagt helt underbart enligt min mening.

4 comments:

Anonymous said...

Vad duktig du är Pia! Fantastiska tårtor och underbart kort på pojkrana!

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Åhhhh vilka fina tårto.
& fotot på pågarna är urgulligt

Jeanette

Marion said...

Tårtorna var jätte fina och jätte goda Så mycket som jag åt. Bilden på Isac och Lucas Blev jätte bra. Hela kalaset var roligt.

Sonja said...

Som sagt - underbart foto på ett par supergoa ungar;)
Tårtorna blev ju kanon - vilken talang du har, för det oxå:)

/Sonja :)