Thursday, July 3, 2008

camping, liseberg mm

Vi har varit och campat i farmors husvagn. Det var bara en övernattning, men barnen fick i alla fall en upplevelse. Det har de ju aldrig provat förr, att sova i husvagn och det verkade de gilla även om föräldrarna var helt slut dagen efter.
När vi kom till Råå vallar så fick ju barnen prova på hoppeborgslandet eller vad de nu kallade det. Tyckte inte det var så billigt direkt att gå in där, men barnen roade sig i alla fall den halvtimmen de fick härja där inne.
Isac klättrade upp i den högsta av de alla, och jag kände mig lite nervös när jag såg honom sitta där högst uppe. Men han klarade det galant den stora grabben. *stolt*

Lucas hoppade också rundor fast där var det lite lugnare eftersom han inte själv kunde klättra upp i den där stora, höga grejen Isac sprang i. Han gjorde annars ett tappert försök men mamman var så elak att hon inte hjälpte honom upp. Istället fick han åka kasebana i ett av de mindre tornen. Det tyckte han var kul. :-)
Vi sov hemma en natt och sen var det dags för nya äventyr. Vi åkte en dagstur till Göteborg och Liseberg. Det var verkligen något som barnen älskade. Det var dock lite svårt det med att man inte bara skulle åka en och samma karusell hela tiden, fast efter ett tag förstod de ju att det kom fler karuseller och att vi inte skulle hem direkt. :-)
Även Lucas fick åkt en hel del. Han kom precis över 90 strecket så det var faktiskt en hel del han fick åka även om han bara är knappt två år.
Isac tyckte att det var ett stort äventyr hela vistelsen. Det var kul med karuseller och kaninerna kramade han jättegärna. Det känns dock lite jobbigt att erkänna att ens son på fyra år klarar av karuseller bättre än hans föräldrar som blir åksjuka av minsta lilla. Även han var precis över 110 strecket så han kunde ju åka det mesta kändes det som även om en del krävdes en vuxen med.
Radiobilarna tyckte de var kul båda barnen. Tom Lucas klarade av det någorlunda. Det var dock lite för korta ben såg det ut som och de vuxna fick ju inte följa med in på denna attraktion. Men det var en lyckad dag. Efter tio timmar på nöjesfältet begav vi oss hemåt och var inte hemma förrän vid midnatt. Kul har vi haft och det blir nog roligt när vi ska till legoland senare i sommar tror jag. :-) Glölmde nästan berätta att mannen vann 2 kg!! choklad också. Och Isac en liten påse daim. Dock är det så att här hemma finns gott om gottegrisar så det räcker nog inte så långt för generösa är de här också och delar gärna med sig till alla som kommer på besök....

Jag har hunnit med att scrappa lite också. Fick ett infall en kväll och ringde in Sonja. Det blev mycket snack och det tog ett tag innan vi kom igån med scrappandet. Tyvärr är bilderna konstiga i färgerna men jag orkade inte fota om dem... En första här med sonja från förra årets kräftskiva med grädde på näsan. :-)
Nästa layout är med mina två huliganer, fast just på dessa fotona är de så söta ihop. De håller varandra så fint i handen och går snällt som de små änglar de är, när de sätter den sidan till. Tänk att tiden går så fort. Här är Lucas typ bara 1½ år... om tre dagar fyller han två!! Hur gick det till egentligen?? Och nu är han lika stor som Isac var när han blev storebror, och jag som tycker han är så liten så liten...

Layouten här var efter en utmaning där man skulle använda sig av färgerna brun/beige/turkos. Det syns säkert inte så bra men rubriken är skriven med beige band. Blomman är en chipboard som jag blingat och satt en beige knapp i mitten. :-) Även kläderna matchade denna färgkombination fast det var dock mer blått än turkos på hans kläder dock.

Den sista layouten här gjorde jag för att bli av med en del av alla de bilderna jag hade från vår kräftskiva vi hade förra året hos Annette. Det blev en bild på var och en som var med där, förutom fotografen förstås. Men jag skrev till det ändå även om det inte fanns en bild till hihi.

1 comment:

Anonymous said...

Vilka fina LOs! Jag gillar kräftskive-LOn massor - fantastiskt att få in så många foton på en och samma!

Ha en fortsatt skön semester!

Kram, Gunvor
(som undrar var svaren på utmaningen är ...)