Tuesday, July 29, 2008

Semestern är slut

Nu har vardagen kommit ikapp mig. I går var första arbetsdagen efter semestern... inget kul och speciellt inte när det är så varmt, men det går. :-)
Jag och barnen åkte till danmark i en vecka utan mannen och sen kom mannen och mötte upp oss i stugan vi bodde med mina föräldrar och min syster och hennes pojkvän. En sommarstuga med 300 meter till stranden och plats för tio personer. Det var härligt.
Vi har hunnit med en hel del under denna tiden, 1½ vecka totalt för mig och barnen. Kommer väl bilder och mer berättat snart,... tänkte mest med detta inlägget berätta att jag fortfarande lever. ;-)

Måste dock dela med mig av en fruktansvärd upplevelse jag hade idag. Det kom en bil som stannade på gatan. En man går ut och frågar om jag vet om det bor ngn med en liten pojke här på gatan. För det sprang en liten pojke på den stora vägen utanför i bara badbyxor. Det var vår lille son som antagligen sprungit efter katten eller nåt och sen hamnat ute på stora vägen, och jag som var så säker på att han var inne hos grannen som storebror. Men ack nej. Såå dåligt jag mått över detta. Lucas kommer ju aldrig att få gå ut igen!! Inte förrän han är arton år eller nåt! :-o Han fick i alla fall stanna inne resten av kvällen. Usch... jag känner mig verkligen som den sämsta mamman!!

En rolig grej dock är att jag bokat hotellrum i Göteborg för att gå på stämpel och scrapmässan som kommer att vara där i början på september. Det ser jag verkligen fram emot!!

Nu ska jag hitta ngt gott att stoppa i munnen... ;-) Och sen ska jag nog krypa i sängen och mysa lite.

2 comments:

Anonymous said...

Attans en sån liten rymmare du har! Hoppas han lugnar ner sig snart så tatt mammas nerver inte brister.

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hejsan!
Det har varit lite "tyst" om er ett längre tag. Antog att ni skulle iväg. Vilken hemsk upplevelse med Lukas. Du får skaffa en fot boja eller liknande till din lilla rymmare :)
I Halmstad har vi varit förkylda efter hemkomsten. Jag har varit sängliggande i två dagar.
Asu har legat en vecka på sjukhuset (men det är en annan historia), hans mage krånglade rejält så det var inte pga. semestern.
Jag väntar besök från mina föräldrar nästa vecka och sen står det inte på förrän jag också börjar jobba...
Ha det bra och ta vara på de fina dagarna vi har. Idag ska jag och Ramona till stranden (om det inte blir så att hon måste till bb hon är beräknad till idag...)
Mvh Elin