Wednesday, June 25, 2008

nya layouter

I går scrappade jag med några vänner. Det är alltid kul att scrappa tillsammans tycker jag. Tiden springer dock iväg fort när man sitter där på kvällen och har trevligt och pratar och har sig, men det är ju som det är med andra ord. Det tråkiga är dock att mina barn inte tar hänsyn till att deras mor lagt sig sent på kvällen/natten. Jag kände mig bokstavligt talat som en zombie när Lucas kom klockan sex, efter knappt fyra timmars sömn.
Min första layout jag lägger ut med i inlägget här i dag är en på min käre vän Annette. Vi hade tittat på bio förra sommaren och sen var vi ute och tog en kopp varm choklad på en av uteserveringarna vid hamnen i Helsingborg. Denna layouten gjorde jag till en utmaning hos papp och scrap där man skulle använda sig av spets. Vilket jag som till synes gjort. Jag gillar speciellt de små fotona i de nedre hörnorna som matchar pappret så bra. :-)

Nästa layout var efter en skissutmaning hos skaparlusten. Jag gillar att ha ciklar som kontrast till de andra layouterna som väldigt ofta blir fyrkantiga eftersom det är lätt att skära till och matcha. Jag har använt mig av flera olika mönstrade papper men tycker att slutresultatet blev bra. Det är en lo med Lucas från förra sommaren där han lekte gott med en leksaksgräsklippare. Lite drygt året är han där, fy vad tiden går fort... Snart är han två år. :-o




Layout nummer tre är även den efter en skiss från pappersbiten. På denna är det min vän Sonja som blivit "offer" för kameran. :-) Det var efter kräftkalas hos en vän som dessa fotona kom till. Lite kul när folk bjuder på sig själva tycker jag, fast själv skulle jag inte vilja ta de där djuren i min mun.


Precis som den förra är denna layouten efter en skiss, fast denna gången från scrapperiet. Det är en bild från förra årets mårtengåsmiddag där Isac myser med pappa. Jag gillade slutresultatet på denna layouten även om det blev lite fel på vissa ställen som jag var tvungen att rätta till för att bli nöjd. :-) Jag gillar denna kombinationen med brunt, beige och turkos.


Den sista layouten är gjord enbart fån mitt eget huvud. Det är en lo med Isac och en del av de citat som jag kommer ihåg att han sagt. Roliga kommentarer eller söta kommentarer för den delen med. Jag har skrivit i rutorna de olika sakerna jag kommit ihåg och än finns det tomma rutor så man kan fylla på om det kommer lite fler roliga saker hoppandes ut ur munnen på honom.

Hoppas alla hade en trevlig midsommar förresten. Vi hade regn precis som en typisk svens midsommar. Jag åkte med barnen och mormor ut för att kolla på midsommarstång för barnens skull, men de uppskattade inte det alls, så vi åkte hem rätt fort igen. Nu ska jag sätta mig och mysa lite med mannen innan det är dags för sängen. Trött är jag och jag ska jobba hela dagen i morgon så jag bör vara utvilad. :-)

3 comments:

Anonymous said...

Vilka härliga LO's Pia!
Gratulerar till ''nya'' bilen och objektivet förresten!

Mugghållare - ha, det skulle jag behöva ha i bilen också....har flaskor med kork men de har ju en förmåga att rulla utom räckhåll de små liven...och böja sig efter dem i 110 knyck är ju inte att rekommendera precis.

Ha det gott!

Anonymous said...

Oj, vad du scrappar pia och vad fiiint det blir.
Själv ligger det lite på is nu med alla bröllopssaker man skall göra men scrapsugen är jag :-).
Midsommar var som din, ömsom regn, ömsom sol, precis som det ska vara :-).

Kram Maria

Annika said...

Så många fina LOer! Härligt när kreativiteten är på topp! Ha det gott! *kram*