Monday, May 26, 2008

morsdag...

Först vill jag tacka alla för gratulationerna här i bloggen. Känns så kul när man kommer in och ser att det är en massa inlägg här. :-)

Vi har haft en underbar söndag och morsdag. Vi började tidigt på förmiddagen och åkte hem till farmor och hälsade på i hennes nya lägenhet. (först var det en sväng inom en affär för att köpa blomma) Det var första gången vi var där och det var en ljus och trevlig lägenhet. Vi provade även hennes lekplats i närheten av huset. Där var massor med roliga leksaker som skulle provas...



Vi var även en liten sväng nere i stan och handlade bla hem lite mat att äta... Det behövs ju fyllas på ibland när man gör av med en massa energi. :-) En härlig förmiddag med andra ord.


Efter lunchen bröt vi upp och så körde vi hem till mormor och morfar. Innan dess fick vi dock köra inom en affär för att köpa en liten present till mormor med... När vi kom hem till mormor så var moster och hennes pojkvän där redan. Det blev lite fika och sen gick vi ut och lekte lite på gården hemma hos dem.



Det blev till en hel del lek och bus, både för barnen och de vuxna. Och vädret var ju helt underbart. Snacka om kanonväder att vara ute i. :-) En knallblå himmel och inte ett moln i sikte, familjen runt omkring... det kunde inte bli bättre.



Både Isac och Lucas var uppe i ett träd på gården. Det måste man ju också föreviga. :-) Lyckliga som bara den var de för en sån liten sak som att få sitta på en gren i ett träd. Än är det ju inte så att de klättrar själv, men den tiden dröjer väl inte så himla länge misstänker jag.




Jag provade min kamera lite på alla möjliga roliga foton och vinklar. Det blev både lekande barn och vuxna, himmelsfoton och blommor. Kameran gick varm och nu längtar jag ännu mer till att jag får köpt det nya objektivet jag vill ha...


Detta fotot tog jag liggandes på magen i gräset för jag ville ha en massa gräs med i bilden. Tyckte bilden blev lite rolig... när man ser badbollen där borta... Dock blev det lite väl överexponerat på gräset närmast kameran... Men jag hoppas jag ska lära mig lite mer om kameran så småningom.

Denna bilden kanske inte är så speciell enligt andras mening men jag gillar att man ser solens strålar så härligt samtidigt som man kan se min syster stå med bollen i högsta hugg. Det blev nämligen en hel del bollkrig här på gården. Alla kastade på alla och roligt hade vi.




Fick även en bild på mannen liggandes i gräset och njuta av solen. Det ser verkligen härligt ut, speciellt med tanke på att det regnat i princip hela dagen i dag.
Kvällen avslutades med att vi gick till en restaurang i byn och åt allihop. Lucas slocknade gott i bilen på vägen hem kan jag ju berätta.... Att han sen var vaken typ mellan 23 till 04 var ett annat kapitel...


Jag har förresten försökt vara lite kreativ. Vimpeln på den lilla cykeln vi har här hemma, som Lucas så småningom ska cykla på, hade ramlat av för ett tag sedan när det stormade en kväll. Istället för att köpa en ny kom jag på idén att göra en själv. Sagt och gjort så var jag snabb på att handla grejer, men inte förrän i gårkväll fick jag fixat och här är resultatet. Jag hoppas på att jag ska få klart den andra också för Isac blev ju lite avundsjuk och ville också ha en döskalleflagga.

4 comments:

Mikaela said...

Väldigt sköna foton!

Ejris said...

uräckra foton gillar oxå det med solen strålar.
måste få din adress=) så man kan skicka ett kort himla synd jag inte visste det var jämt o allt*mutter
KRAM

Anonymous said...

Vilka underbara härliga livsglada kort!
Här har vi underbart väder och de har lovat mer värme till helgen.
Fast, ärligt talat, lite regn skulle inte skada - på nätterna åtminstone....

Anonymous said...

Håller också med, härliga, glada foton!

Hoppas allt är bra med er!

Kram Maria