Wednesday, June 4, 2008

30 års fest och cirkus

Hej på er allihop som är här inne och smyger rundor... Det är nog inte alla som skriver misstänker jag men sånt är det ju ibland. :-)
Jag tänkte jag skulle berätta lite om min fest jag hade i lördags. Det var en toppenkul fest enligt min mening. Alla var glada och sansade och alla var med på lekar och liknande som jag planerat in. :-) Det tyckte jag var kul att det inte var ngn som bara tjurade och motsatte sig...

Pelle, min älskade make, provade poolen innan gästerna skulle börja komma. Vet inte om det såg så himla skönt ut med tanke på minen han satte upp... men den blev provad för allt skulle ju vara bra haha...


Maten blev också lyckad och oron över att det inte skulle räcka hade jag inte alls behövt ha för det fanns mat över även när alla hade ätit sig mätta. Det är alltid min stora fasa att maten ska ta slut innan alla blivit mätta, men det blev som sagt bara bra. Lite kycklingklubbor, kassler och fläskfilé samt potatissallad, vanlig sallad och frukter bjöds det på. Bröden som vi skulle haft glömdes bort men det blev en utmärkt frukost dagen efter...


Sen till lite roliga bilder. Vi hade lite stafett och det gick bra. Alla var taggade till tusen så att det tillämpades tom medel som inte godkändes av dommaren. Dock så var det ju så att det laget som blev underkänd vann grenen ändå... Stövelkastning var en av grenarna som ingick och det är alltid lika kul att se folk prova på det. Själv är jag helt värdelös på den grenen om jag ska säga det själv...


Det blev också en liten lek vid bordet med sång till. Och massor med skratt blev det också eftersom alla av någon anledning ser lite roliga ut. En liten mundering tillhör och här ser ni Pelle i full mundering. Vackrare än så här blir man aldrig...

Dock var det så att en av grannarna som varit och hämtat byxor hemma inte hann komma tillbaka innan vi börjat leken, så han passade på att gömma sig bakom hörnet på huset tills vi lekt klart.
Men han gjorde sig en egen variant på denna lek och den var rätt rolig den med. :-)

Vi hade dessutom ett liveband på kvällen och det är inte illa bara det. En trummis och en gitarrist samt lite allsång med. Jag lyckades också bli islängd i poolen, vilket jag dock hade räknat med skulle ske på ett eller annat sätt med tanke på både min man och mina vänner.


I måndags var vi dessutom på cirkus på dagis. Vi hade en stor kille som var med som artist. Han spelade både clown (tror jag det skulle vara) och dalmatiner. Jättekul att se så mkt de hade fixat med alla fröknarna och alla barnen. Såå duktiga de var allihopa. Efter föreställningen såldes det lotter och man kunde äta medhavd matsäck där i gräset. :-)

Jag scrappade lite i går men vet inte om jag ska skicka in till utmaning eller inte så de fyra layouterna får ni vänta lite på innan ni får se dem... håll tillgodo...

4 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Ja du Pia lilla..festen var kanonrolig om jag får säga det. Kul att alla bjöd på sig själva.
Så tusen tack att man blev bjöden
Kram Annette

Marion said...

Mamma berättade att hon tyckte festen var jätterolig. Och den låter jätterolig.
Kram Marion

Sonja said...

Jag håller med föregående talare - ett lyckat partaj på alla vis! Tur med väder o humör o allt:)
Söta bilder på Isac med, tihi...

Kramis Sonja

Anonymous said...

Så grym du är som kastar i kära maken i en iskall (verkar det som) pool och sedan fotograferar honom ;) Och vilka kul bilder från festen - nu är du väl ordentligt på väg mot de 40?
Kram, Gunvor