Saturday, May 10, 2008

pingst

Vilket underbart pingstväder vi har.... Solen gassar och det känns skönt som bara den. Jag har brännt mig i solen men det är sånt man får ta med.
Poolen kom upp i går eftermiddag och det känns bra. Nu får vi se hur lång tid det tar innan det är varmt nog för mig att krypa ner och njuta. Nu är det nämligen rätt så kallt och inte skönt alls... Men barnen har badat massor i dag! :-)

Jag och min mor har varit kreativa uppe på vår ovanvåning. Jag har spacklat en massa och min mor har börjat slipa. Har vi tur så är vi klara för att kunna sätta upp väv efter morgondagens jobb. Ett halvt rum är nämligen slipat klart nu... och jag är på god väg att bli klar med allrummet.

Jag har bemanningen denna helgen på jobb. Dvs att det är mig de ringer till om de är sjuka och då ska jag fixa in vikarie. Inte det roligaste jobbet, men det ska ju göras. Som tur är så hade jag inte ngn som ringde mig i dag och jag kan ju inte annat än hålla tummarna för att ingen ringer i morgon heller så vi får en massa gjort här hemma istället.

Får se om jag orkar fota lite grand... Men det är full rulle hela tiden som sagt. Jag har jobbat massor i denna veckan och det känns verkligen. Jag tänkte förbereda min födelsedag också men tiden är knapp känner jag. Jag får väl ta det som det kommer. Ska försöka få städat och bakat en massa nästa vecka och kanske försöka få sålt en bil...

Glad pingst alla vänner!!

4 comments:

Anonymous said...

Glad Pingst till dig också Pia! Vi har också ett underbart väder!
Kram, Gunvor

Annika said...

Så härligt det låter med värme och pol! Vi hade iofs ganska fint här igår med, men idag är det kallt och molnigt igen.
Så många fina LOer du gjort på sistone! Ha det gott! Kramis!

Anonymous said...

Ohh, poolen uppe redan? Jaaa....iofs, mend et behövs inte många kalla grader förrän det blir is på ytan häruppe....;-D

Ejris said...

glad pingst i efterskott=)
varmt..ja då ja nu fryser man ju rumpan av sig Brrrr vill ha tillbaka den goa värmen nu
KRAM