Wednesday, May 21, 2008

nyklippt

I dag åkte jag till frisören och klippte mig. Det var verkligen något som behövdes så det kändes bra att få komma iväg, vilket jag skulle gjort för lääänge sedan...
Här kommer en bild på mig tagen precis innan jag körde iväg till frisören... långt och tråkigt såg det ut...

Nästa serie med bilder är tagen precis när jag kom tillbaka från frisören och jag känner mig nästan som en ny människa. Passade på att använda en toning som låg hemma också så det blev lite piff även i färgen, trots att det inte blev någon drastisk förändring...



I fredags var jag och Annette och hälsade på i Sannas koloni. Det var trevligt... När vi var där passade ankmor på att komma förbi med sina små bebisar... Inte mindre än tio stycken hade hon i släptåg. Det var något som Lucas var överlycklig över. :-)
Familjen gick och badade i Marions lilla damm som de har i kolonin. Ingen stor damm men änddock tillräckligt för att alla skulle få sig ett dopp och få simma runt lite.

Lucas gav mig en liten uppvisning i hans fina dans. Charmkillen där, när han sätter den sidan till vill säga. :-)

Nu till en liten quiz. Vad är det för ogräs/blommor på dessa två bilder som följer här? Jag vet inte om det är något som ska dras upp som ogräs eller något som ska vara kvar i jorden som så småningom blir fint.
Förvisso lär jag ju bli varse om det är fint eller inte så småningom.
Det är båda sorterna något som sprider sig som bara den!! På den punkten trodde jag först att det var ogräs. Det som talar emot det är att dessa två sorterna växer på ett par ställen bara och inte överallt som allt annat ogräs gör. Tacksam för om någon vill hjälpa mig...

4 comments:

Marion said...

Hehe. Mamma undrade när du skulle lägga upp bilderna på ankorna.


Kram Marion.

Ejris said...

WOOOWSEE
ursnyggt!!!
behöver klippa mig jag med känner mig lite rufsig=)
härlig foton . fick syn på ejder ungar i dag..samtitidigt som en GAPANDE skolklass*mutter bev inget dunbolls foto*suck
Krams

Sonja said...

Hallå snygging;) Den klippningen var värd varenda krona, helt klart!
Kul när man blir nöjd med, eller hur:)
Idag har jag nog slagit rekord i trädgården - vet inte när jag påtat så många timmar i streck sist - och ändå syns inget?!?!
Fast jag ser... kanske huvudsaken:)
Den översta bilden är helt klart blommor till 100%, dom blir gula... många många o fina... blommar lite halvsent.
Det andra är oxå en godkänd växt, fast osäker på namnet... på håll ser det ut som kirskål, men det är det INTE;)

Kramis Sonja

Ejris said...

Grattis lite i efterskott=)
blommorna ingen aning skulle behöva se de bättre....
sonja är kanske inne på praktlysing gula blommor!