Saturday, May 24, 2008

30 år...


I torsdags fyllde jag 30 år. Inget som stör mig alls, men det känns ändå lite skumt att man numer har nått ett nytt tiotal.
Jag blev väckt av barnen att jag skulle komma upp och äta frukost. Det var verkligen en annorlunda frukost.. Marängtårta är inte det jag brukar börja dagen med måste jag säga, men mina tre killar här hemma hade fixat och haft sig. Gulligt. Barnen var överlyckliga över den söta och goda frukosten kan ni tro.
Jag och barnen började annars dagen med att packa matsäck och bege oss till dagiset. Det skulle vara utflykt till Ängelholms hembygdspark och resan skulle ske med buss. Spännande värre.:-)


Efter en rundgång i parken där vi tittat på alla djuren och haft det mysigt så åt vi vår medhavda matsäck. Avdelningarna gick för sig så jag var ju med Lucas runt, Isac fick jag träffa lite sen innan bussen skulle åka hem igen.
Lucas älskade lekplatsen och roade sig kungligt med både rutchkana, sandlåda och klätterställningar. Dock var han helt slut efter trippen att han somnade i bussen på vägen hem.



Isac satt länge och njöt av sin matsäck i solen. Det smakar alltid bättre när man sitter ute och äter matsäck än när man är hemma och äter vanlig middag, så jag förstår honom verkligen.


Väl tillbaka på dagiset fick jag skynda mig hem och hämta lite papper och sen bar det av till möte på jobbet. Ett möte jag inte ville missa så jag åkte dit även om jag inte riktigt kände att jag hade tid. Hade fått reda på att det nog skulle ta ungefär en timme så jag fick ju åka därifrån efter lite mer än en timme eftersom jag gett dagiset en tid när jag skulle hämta igen.
En trevlig grej var ju att jag fick en blomma och en present från mina kolleger. Det var en hel hög som samlat ihop så det blev ett trevligt presentkort på spa och det kommer jag njuta av ordentligt. :-)



Hemma igen efter dagishämtningen och då blev det en massa fixande med att packa upp ryggsäckar, göra tårta, leka med barnen, ta emot mina föräldrar som kom på besök, fixa mat mm.
Det ringde på dörren på kvällen och där stod ett blomsterbud med en jättefin bukett till mig från
Sonja med familj. Såå kul och så fin bukett!! Det roliga var att båda buketterna jag fick var i rosa och med liknande blommor i. :-) Gerbera älskar jag dessutom så det kunde inte blir bättre.

En annan kul grej som hände var att Lucas cyklade på sin trehjulig själv. Det är första gången jag sett honom göra det riktigt... Fast han tröttnade rätt snabbt eftersom det inte gick så fort, men det kommer det med...

Tja, fredagen hade jag också fullt upp kändes det som. Det var lek med barnen och lite fixande här hemma. Hela dagen gick åt med att tvätta och hänga tvätt. Jag var en sväng ute på ikea och på bauhaus också och shoppade. Väl hemma blev det lite fixande med mat och grejer och sen så kom mannen hem. Shit vad dagarna bara flyger iväg. Vi var inne hos grannen på kvällen och pratade och barnen kom inte i säng förrän nio. Det gick förvånansvärt lätt att lägga Lucas då hihi... Isac var dock övertrött och hade svårt att komma till ro...

I dag har jag fått rensat en massa ogräs igen. Skottkärran står där ute överfull med en topp som ser ut att kunna välta när som helst. Men det känns bra att se på vallen nu när det inte är så mkt annat som grönskar där mer än det som verkligen är blommor. Ingen verkar vilja komma och säga grattis till mig detta året dock. En del har ringt eller skickat sms, men bara mina föräldrar har dykt upp. Visst vet jag att det är ngn som precis flyttat och ngn som har sjukdom och jobb som "ursäkt" men det hade varit kul om det kommit ngn. Får väl se fram emot min födelsedagsfest jag ska hålla för mina kompisar om en vecka istället. :-) Nu är det slut för mig i dag, ska se om jag kan hitta ngt att dricka för att när man varit ute i solen hela dagen behöver man ju lite mer vätska av ngn anledning. :-)

6 comments:

Anonymous said...

Grattis igen tjejtrasa! Du verkar ha haft en härlig dag. Hoppas du får en härlig söndag/morsdag också!
Kram, Gunvor
(som snart får vänja sig vid ett nytt tiotal oxå, fast betydligt högre LOL)

Anonymous said...

Åhhh grattiskramar i massor till dig! Låter som en underbar dag och du är ursnygg i nya frissan.

Kramar
Jenny

Sonja said...

Tjenixen:)

Kul o så blomsterkvasten live, hehe! Förmodade att du skulle fota den så småningom!
Ni hann med mycket trevligt den dagen - vad hade man gjort utan kameran såna dagar:)
Det soliga vädret verkar hålla i sig dessutom, så det är väl bara för dig o njuta av din fina trädgård o allt som blomma skall:)
Vi ses, kram Sonja

Cecilie @ ancema.dk said...

Til lykke med fødselsdagen, Pia!

Anonymous said...

Oh, GRATTIS i efterskott Pia! Du verkar haft det jättebra och jag håller med lillknatten att mat ute - det smakar mums!

Anonymous said...

GRATTIS i efterskott!
Kunde du inte ha viskat lite innan...

Kram!