Saturday, November 6, 2010


Vi har varit iväg och ätit gås i dag på Tunneberga gästgifveri i Jonstorp. Sååå underbart gott! Och så fruktansvärt mätt man kan bli.
Min käre mor har börjat med en tradition att vi åker iväg och äter gås vid denna tiden varje år. Sparrissoppa till förrätt, gås med alla tillbehör till huvudrätt och så skånsk äppelkaka med hemgjord vaniljsås till efterrät! Känns lyxigt att komma iväg och äta god mat på restaurang. :-) Mums!
Nu sitter jag här i soffan och tänker att jag knappt behöver äta mer på en vecka. Om det nu bara varit så väl... för visst kommer man att äta igen och det är väl det som är problemet eftersom jag inte tycker det händer ngt med min viktminskning som jag gärna hade sett gav resultat. Men skam den som ger sig. Nån gång ska det väl gå... Hoppas alla har en underbar helg!!
Har hunnit med ett besök på kyrkogården, hos svärfar. Kan inte förstå att det redan är lite mer än tre år sedan han gick bort. Vart tar tiden vägen?? Läskigt också det faktum att vi plötsligt har blivit nästa generation, om ni förstår hur jag tänker. Det är bara att njuta av livet så mycket man kan... man vet ju inte vad morgondagen har med sig.

2 comments:

Fnulan said...

Åh vad gott, det var du värd tjejen!!!!
Ja du döden är grotesk och jag har sån fruktansvärd dödsångest men det är nog för att man har en liten ettåring...
Kram

Fnulan said...

sv: du har helt rätt kära du!