Tuesday, November 9, 2010

sitter här

och funderar över livet i allmänhet. Det är så mycket som ofta snurrar i mitt huvud. Gör man rätt val? Hur vet man att man gör rätt?
Hur vet man att man gör det bästa för sina barn? Var drar man gränser för vad de får eller inte får? Var går gränsen för att vara en dålig respektive bra förälder? Hur ska man räcka till för alla, familj, vänner, kolleger....? Ja, mycket funderingar och få svar i mitt huvud just nu.

Nåväl. Har precis varit hos sjukgymnast och nu ätit lunch. Tror jag skyndar mig att baka en kaka med de övermogna bananerna jag har liggande här hemma så de inte går till spillo i alla fall. Bjuder här på en bild på en söt liten mössa till en nyfödd bebis. Ska lämna den i dag så att den är på plats innan bebis tittar ut. :-) I kväll är det jobb som gäller för hela slanten....

2 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Att veta om man gör rätt eller fel???!! ja du, man får svaret då barnen är vuxna =)
Nä skämt åsido...gör det som är/känns rätt för dig så går det säkert bra.
Man behöver inte räcka till åt alla för det är totalt omöjligt utan du får se till att räcka till åt dig själv och dina närmaste.
Inte ens jag som har hur mycket som helst att göra får tiden att räcka till; skulle vilja ha minst 5 timmar till på dygnet så hade jag hunnit med mina försummade vänner också.
Massa kramar och så ses vi på lördag/Annette

Fnulan said...

Med ditt stora hjärta kan det inte bli fel kära du! Va den varma person som du är så kommer du att få massa tillbaka!!! Jag lovar!