Monday, November 29, 2010

advent

Nu har det varit 1:a advent också, hur det nu gick till. I lördags så hade vi lite folk här hemma och åt jultallrik. Trevligt som bara den. Men helgen har ju som vanligt bara sprungit iväg. Lördagen börjades med simskola för barnen och sen var det fixa och dona här hemma innan alla gästerna skulle komma.
Söndagen inleddes med att vi bowlade med hela Isacs klass. Trevligt initiativ tyckte jag!
Tanken var sen att vi skulle gå på julskyltningen, men barnen följde med en av killarna hem och lekte och mannen var inte sugen på att gå ute i snövädret, så jag fick fråga mina föräldrar om jag fick följa med dem istället.

Det blev dock inte mer än en snabb sväng och det enda jag hade med mig hem var lite böcker jag köpte på bibliotekets utförsäljning. 5 kronor stycket är ett bra pris enligt min plånbok, så det blir lite böcker till barnen i extra julklapp, eller kanske till paketkalendern...

Denna kalender ger mig lite ångest. I övermorgon är det dags och jag har inte börjat fixa till den än... ja, ja... det går nog även om det blir lite stressigt. Är det jag som förvaltar min tid dåligt eller är det så att jag har för mkt att göra?? Hoppas alla har haft en trevlig helg i alla fall. :-)

2 comments:

Anonymous said...

Jag hittade hit via länken hos min vän Sonja... jätte fin sida du har.

Hoppas du hinner fixa ihop paketkalendern !

Fnulan said...

Varför är det så mkt stress till jul, man hinner knappt njuta!!!
Försök att koppla av, du hinner vad du hinner!
Kram