Monday, March 29, 2010

gjort ett eget mönster...

Jag har gjort ett eget mönster... eller vidareutvecklat den munken jag virkat tidigare och gjort en nunna enligt Sonjas önskemål. Det känns rätt kreativt att själv hitta på mönster utan annat än en bild att gå efter... ska jag nog försöka fler ggr. Hade bara en bild av whoopi när hon spelar en värsting till syster. Känner mig nöjd med resultatet... :-)

Ja, mannen ville också ha en kanin när han såg doppresenten vi skulle ge bort, så det var ju bara att sätta fart med andra ord. Han blev helnöjd med sin blåa kanin.... Det är så skönt när man kan glädja andra och dessutom ha roligt på vägen dit. :-)
Bjuder här på en liten gruppbild av några av mina amigurumis jag virkat på sistone. Det blir en hel del... tur det finns folk som vill ha av dem för annars hade vårt hem svämmat över av dessa nallar...

Ja, det var väl allt för denna gången... har två sjuka grabbar som jag ska ta hand om i morgon. En med ont i magen, hosta och feber och en som i kväll börjat klaga över ont i örat. Får väl se hur det är i morgon bitti, om man måste ta sig ner till vårdcentralen eller vi bara kan nöja oss med att vara hemma och ta det lugnt.
Godnatt alla mina vänner, om det nu är ngn kvar som läser här inne. Är inte så många kommentarer på sistone tycker jag....


1 comment:

Michella said...

Hej Ängla,
Vad duktig du är!!! Visste att du hade en kreativ ådra i dig men inte att du var så fantastiskt bra!

Förresten blev bilderna hos fotografen super!