Monday, March 15, 2010

amigurumi

Här kommer lite bilder på några av mina amigurumis. Mannen min beställde en munk, så jag fick ju göra en sån till honom. :-) Jag tycker den är jättesöt så jag ska nog ta och göra en till mig själv också. Har fått höra att det var önskemål om en nunna, nu är jag lite sugen på att se om man kan klura ut ett mönster själv till en sån. :-) Ännu en bild på den söta munken. Tyckte de gröna ögonen var söta till honom. Har även satt i ett band i huvudet på honom och en karbinhake i så mannen har den numera på sin väska. :-)
Isac önskade sig en kanin. Så det fick jag ju fixa till honom. Har varit runt överallt på internet och sett en massa mönster, men tyvärr minns jag inte vart jag hittat alla! Så tack till alla som delar med sig av olika mönster. Vi får väl se senare om jag kan fixa till ngt som JAG kan dela med mig av. :-) Det är inte säkert att jag reder ut det men vi får väl se vad som händer helt enkelt.


Solen skiner så underbart här så jag ska försöka ta tag i lite sysslor och sen se om man kan komma ut och lapa lite sol senare... först frukost förresten, magen kurrade så det är nog dags nu tror jag...

6 comments:

Anonymous said...

hihi så söta. mina barn trodde munken var en ninja. du är jätte duktig. hoppas jag kommer på hur man gör snart. kramar.

Pia said...
This comment has been removed by the author.
Pia said...

hm... en anonym gäst som kommenterat utan namn... undrar vem det är? Tack ändå vem du än är. :-)

Anonymous said...

my god så söta de är......måste nog köpa mig ett nystan o prova om jag kan hålla i det..länge sen man vika nått.... vad är det för garn..bommul? eller man tager vad man haver..... mönster?? hittar du var..många frågor*hihihihih*
krams
///Ologgad Ejris:P

Sonja said...

Men du... jag googlade igår på "amigurumis" och fick upp en hejdlöst massa sidor o länkar OCH gratis mönster... har inte du testat? Borde ge skörd på nån av sidorna tycker jag... och skulle du få till en nunna så ska du ha en eloge för det, hehe;)

Kram SOnja

Pia said...

ja man kan hitta mkt mönster på nätet, eller så köper man en bok, vilket jag gjorde först.
Jag har akrylgarn, men man kan nog ta vad man vill. Det stod i boken att man skulle ha en virknål som var två nummer mindre än vad det rekommenderades på nystanet, för att det inte skulle bli för stora hål så stoppningen syns...
Lycka till ni som försöker! Roligt är det! :-)