Friday, March 5, 2010

amigurumi






Jag har fått min bok med hur man virkar amigurumi i måndags... och måndag kväll var jag klar med två figurer... tisdagen fick jag åka och köpa stoppning och en nål så jag kunde sy ihop dem... Så roligt det är att få se färdiga figurer... De två första upptäckte jag dock att jag virkat på fel sätt, men det blev ju till något ändå.
Moroten springer Lucas runt med och boxade till pappa med den, sen skrek han: -Det var inte jag, det var moroten!! :-D



I går var jag hos Annette och Sanna var också där. De satt och scrappade och jag försökte mig på en annan figur med svårighetsgrad medel... och den blev klar i går! *stolt*




4 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

sköldpaddan e fin och jag såg nog hur du försökte ha tungan rätt i munnen /Annette

Anonymous said...

Visst är det fantastiskt kul=)

Svårt att sluta när man väl börjat=)

Jeanette

Ejris said...

har en sak åt dig i min blogg=)
krams

Gunvor said...

Va duktig du är med virknålen Pia!

Kram, Gunvor