Sunday, February 1, 2009

Tja...

när det nu blir lite mer vardag och så här hemma så kanske det kommer att komma några ordentliga uppdateringar här i bloggen...
Jag har jobbat hela helgen... massor!! Fått ihop 26 timmar på lördag + söndag... Känner mig lite trött måste jag säga. Och när jag kom hem så var store grabben sjuk igen!! :-o
Han har torrhostat hela natten och hade 38,6 i feber vid lunch när jag kollade tempen på honom. Det blir inget dagis för honom i morgon i alla fall. Det är ju en sak som är säkert.
Och jag som i går tänkte att nu var det snart slut på sjukorna eftersom min tio dagars kur med medicin snart var slut. Men tji fick jag.
Ser fram emot ett VARMT bad i kväll, om nu lillgrabben behagar att somna snart. Han ligger och pratar där inne i sängen...

Jag längtar dessutom efter våren! Någon som vet när den kommer?

7 comments:

Anonymous said...

De går mycket sjuka här som vi bor å.. På jobbe går de magsjuka så de e isolerade och på dagis går de hög feber :-(
Sköt om er och massa krya på er kramar från oss! Åsa

Ejris said...

jag vill att våren kommer...eh i morrn!!*=) så trött på gråväder,kyla vill ha sol o värme*kram

Anonymous said...

Här i norr är våren inte ens i närheten... Idag har vi haft -15C som varmast. Vad trist med sjukstuga hemma. Hampe hade feber en dag i förra veckan men det gick fort över!

Kram!

Storstadslivet efter 40 said...

Tradigt med sjuka barn..själv håller jag mig "frisk"

Sonja said...

Det verkar vara en bristvara just nu när det kommer till friska människor!
T.o.m "mina tanter" på jobbet går ner för räkning nu, en efter en!
Rena epedemin!
Här hemma är det Tom o mannen kvar som står på tur... hum!
Hoppas det snart är över... krama sötplopparna från mig:)

Kramis, Sonja

Anonymous said...

Hoppas ni mår bättre snart.

Du har en utmaning i min blogg :-)

KRAM Maria

Ejris said...

du är utmanad!! kolla i bloggen=)