Friday, February 27, 2009

lite foton

Ja, jag vill börja med att beklaga mig lite igen, igen.... I går eftermiddag upptäckte jag att Isac var lite varm. Han hade över 38 i feber igen. Det är nog fjärde gången på 1½-2 månader nu... alla bara blir sjuka om vartannat, så jag ringde vårdcentralen i morse. Om någon är sjuk nästa vecka ska vi höra av oss igen. Hm... Hoppas vi slipper det. Nog om våra sjukor nu... här kommer lite bilder från kameran som inte varit tömd på över två månader... Nyaste fotona först. :-)


Rorri Racerbil var på besök på Familia. Det stod att han skulle köra runt, men det gjorde han inte. Dock fick barnen gå fram och titta på Rorri där han stod och så kom store Chris också och hälsade på alla barnen. Det var spännande tyckte mina två. :-) Det är ju roligt när det händer lite annat...



Lucas verkade dock tycka att Store Chris var läskig. Han ville absolut inte komma i närheten av honom... Men hur ser han egentligen ut för en liten 2½ åring? Megastort huvud och rör sig ganska klumpigt. Lucas tyckte håret också var jätteläskigt sa han till mig, så det blev lite trygghet borta hos mamma medan Isac var framme och fick en kram av store Chris. Tyvärr var det sån trängsel att jag bara fick honom bakifrån när han kramades med Chris...








Något som Lucas däremot tyckte var lite spännande var när man fick låna lite verktyg och så kolla så att Rorri var vällagad och inget behövdes justeras. Det gjorde han så gärna så. :-)





Ja, det har ju varit alla hjärtans dag också under tiden som kameran inte blivit tömd och här är en närbild på blomsterarrangemanget jag köpte till min käre man. Tyckte det var så fint!!







jag och Lucas var iväg på tropikariet en dag då morfar ägnade sig åt Isac. Vi såg alla möjliga djur där och denna fina ormen fick jag en bild av. Det är inte lätt detta med att fota djur, genom glasruta och samtidigt ha koll på en 2½ åring som springer och ska se allt, gärna på en gång. Jag och Lucas tog två varv för han kände sig inte färdig när vi kom till slutet hihi...






Mina försök till att fota fyrverkerier gick inte så jättebra. Här är ett av de två fotona som jag ändå tyckte var någorlunda bra. Det är inte helt lätt och nu är det ett helt år kvar tills nästa gång man får chansen att öva sig. Men skam den som ger sig. :-)






En jättefin himmel här hemma i slutet av december. Såå härligt det ser ut när det blir sånt här och då måste ju kameran fram snabbt som bara den...
Tack för mig för denna gången. Hoppas det är lite roligare att kolla i min blogg nu när det kommit lite foton. Ska verkligen försöka bättra mig...





2 comments:

Anonymous said...

Trist med sjukdommar igen, hoppas det lugnar sig nu när vädret blir mildare och man kan vara ute mer.

Härliga bilder!!

Kram Maria

Sonja said...

Håller verkligen tummarna nästa vecka så att ni alla får vara friska nu!!!!

TACK föresten för en himla trevlig fredagkväll - den lever jag länge på;)

Kramen, Sonja