Tuesday, February 17, 2009

mycket nytt...

Tiden springer ifrån mig och jag hinner inte alls med. Inspirationslösheten och orkeslösheten har börjat lätta lite, lite. Vågar knappt säga det av rädsla av att det ska vända igen. ;-) I gårkväll var jag iväg och fick gjort sex kort, så det är väl helt okej med tanke på att jag begav mig hemåt redan vid halv elva.
Jag var så trött så trött, men det är väl inte konstigt med tanke på att jag inte sovit ordentligt de senaste... hm.... ja i dag är det sex nätter på raken som jag inte sovit ordentligt på av olika anledningar. I helgen jobbade jag natt både lördag och söndag. Det är helt okej att jobba men i lördags förmiddag när jag hade båda nätterna framför mig var jag inte sååå positiv direkt. Men så kan det ju gå. :-)

Katten är fortfarande borta. Känns lite konstigt. Många gånger har jag kommit på mig själv att jag tänkt på om han är inne eller ute, om han har mat och vatten eller inte mm. Men det går väl över så småningom eller så kommer han hem igen och vardagen blir återställd.

Denna veckan har varit rätt bra hittills tycker jag själv i alla fall. Jag har fått förlängt mitt vikariat till den siste augusti och det är ju inte helt fel. Nu slipper jag tänka på nytt jobb eller inte det närmaste halvåret. En liten trygghet i all denna tid med varsel och ekonomiska bekymmer som finns runtomkring.
I dag var jag och barnen ute och skaffade två dörrar till vår följetång på ovanvåningen. Det går sakta, sakta framåt. Men hellre det än att det skulle stå still eller gå bakåt. :-)

Mannen har fått nytt jobb i dag. Det är ju också kul. Hoppas han kommer att trivas. :-) Det blev till att skicka uppsägning och liknande till chefen för hans del så nu händer det en massa annat också här hemma i vårt liv. Efter många år på samma jobb ska det nu bli lite omväxling för honom. De senaste åren har det ju varit lite förändringar på jobbet, men inte till det bättre för hans trivsels skull så det kan väl nästan bara bli bättre tror jag.
Det innebär dock att vi behöver skaffa ny bil igen. Bilen han kör i nu är ju en från företaget han jobbar på nu, så han behöver ju ngt att kunna ta sig till och från jobb på när han börjar på nya stället. Det löser sig det med, och lite spännande är det att kolla bil igen. Det är ju inte ens ett år sedan jag och barnen var ute och kollade bilar senast och det tycker jag själv blev ett bra köp. Hihi. Det är tur att man kan säga det själv i alla fall.

Vi var på BVC med barnen i fredags också. De växer så det knakar måste jag säga. Isac har "bara" vuxit 4 cm på ett halvt år. Lucas har vuxit 7 cm!! Det är inte konstigt att kläderna jämnt känns för små. Har börjat fundera på om man ska försöka ta sig till GeKås i ullared eller om jag ska vänta lite till. Blir nog en diskussion med mannen om det med. Plötsligt finns det mååånga hål att stoppa pengar i. Eller så har hålen funnits där lääänge misstänker jag och så har jag kommit på hur många som helst som jag vill stoppa NU! får väl spela lite på Lotto och hoppas på storvinsten.

Jag och Sonja har bokat biljetter till filmen "Män som hatar kvinnor". Det är rätt lustigt. För ca ett år sedan lånade jag den boken och slök hela boken på en kväll. Blev "tvungen" att köpa alla tre själv och läste dem snabbt som bara den! Fram till den dagen hade jag inte hört talas om varken Stieg Larsson eller Milennie-serien. Efter att jag läst böckerna började jag läsa en massa artiklar om böckerna och om att de skulle bli film. Jag har sett fram emot att få se filmen så länge nu och snart är det dags. Toppenbra!! Hoppas bara inte mina förväntningar är för stora för att jag ska kunna tycka att filmen är bra!

Nåja, jag ska försöka ta igen lite sömn nu, för i morgon ska jag dels ha fikabesök och dels ska jag jobba, som vanligt. Ha det bäst där ute i cyberspace och lämna gärna en liten kråka så jag ser att ni varit här. hihi

4 comments:

Ejris said...

skönt att ni har jobb i dessa tider, o jisses 7 cm det är ju en massa. måste mäta ungarna med känns som de blivit längre... kram

Anonymous said...

Oh...det är till att växa! Samma sak med min dotter - ibland undrar man om det är nån som häller gödning i mjölken...;-D
Visst är Larssons böcker bra - jag slukade dem direkt.

Ha det...BÄST!
kram

Sonja said...

Tycker dock att du mest har positiva saker runt om dig just nu iaf:) En säkerhet på ditt jobb o nytt jobb för mannen o kidsen växer o frodas:)
Räknar ner till premiären, yes:))

Kramen, Sonja

Anonymous said...

Skönta tt höra att du börjar åtefå lite energi igen. Tror vi saknar solen för jag känner lite samma sak.

Måste läsa larsson böckerna, har de snyggt i bokhyllan men har inte komit mig för att börja med dem än. Ändring på det tror jag :-)

Kram Maria