Tuesday, December 30, 2008

Gott nytt år!!

Är inne en snabbis och önskar alla gott nytt år.

Jag hade tänkt ha ett foto på mina julkort jag skickat med foton på barnen, men det fanns ingen sådan bild på min dator.... Vet inte om alla kommit fram eller posten har "ätit upp" några av dem. En kompis till mig har en hel hög med kort som inte kommir fram nämligen, så man vet aldrig. Är det någon som känner att de borde fått ett kort av mig men inte fått det, så är det nog postens fel. ;-)

I dag fick jag "byta" arbetsplats innan jag ens kommit iväg till jobbet i morse. Men det är ju sånt som händer när man jobbar som jag gör. Det kan ibland vara lite jobbigt att ställa om sig, men det är aldrig några problem för min del när jag väl kommit fram till jobbet och börjat jobba. I dag fick jag dock ett annat problem som jag inte varit med om tidigare... Jag hade duschat personen jag var hos och skulle fixa i ordning på badrummet efteråt. På väg ut därifrån halkar jag, antagligen på det våta golvet, och på en bråkdel av en sekund så ligger jag på golvet och fattar knappt vad det var som hände. Det gick så fort och det första jag tänkte var, tur jag inte slog i huvudet eller så.... personen jag var hos tittade på mig och frågar -"Vad gör du där nere?" Det kändes rätt skumt och det var nog en film som hade varit klar för "AFV" om någon filmat, men så var det ju inte.
Det tråkigaste med denna händelsen är då att jag, när jag reser mig, känner att jag nog vridit ryggen eller nåt. Såå ont jag haft där i dag... och nacken och fotleden är inte heller helt bra. Jag jobbade klart mitt pass i dag men fick ringa och be dem om att sätta in någon annan för mig i morgon. Jag har ätit en massa smärtstillande under dagen som gått och så får vi väl se om ett par dagars vila kan få rätt på både rygg och nacke för jag ska jobba hela helgen också....

Nåväl... nog med gnäll från mig. :-) Livet är underbart för övrigt. Min älskade man finns här när jag behöver prata och mina älskade barn förgyller min tillvaro, när de inte bråkar vill säga haha... Jag känner mig lyckligt lottad. Vi har mat och någonstans att bo och en massa kärlek. Nu står ett nytt år för dörren och det kan bli spännande att se vad det har med sig för intressanta och roliga grejer. Jag har jobb i alla fall de två första månaderna, ska på en begravning i mitten på januari, men annars är det mycket som är tomt och oskrivet i kalendern. Hoppas alla får det bra i morgon och att det nya året bär med sig en massa bra!

4 comments:

Sonja said...

Gott nytt år vännen - nu ska jag strax hem o sova! Bra start på årets sista dag... :)
Hoppas du inte mår sämre idag - var rädd om dig!

Kramen, Sonja

Anonymous said...

Gott Nytt År och varmt tack för det fina julkortet med barnen!
Kram, Gunvor

Anonymous said...

Gott Nytt År Pia. Hoppas 2009 för lycka och välgång med för er :-).

Tack för kommentaren om mina raketfoton. Lyckades på dessa men har desto fler där kameran och jag inte alls kom överens. Men skam den som ger sig eller hur, det kommer ju fler nyår :-).

Kram Maria

Anonymous said...

Gott nytt år :)
vilken kamera andvänder du, är det en kompaktkamera eller system ?
svara gärna i min blogg =)

KKL.BLOGG.SE