Saturday, December 6, 2008

vilken vecka

Denna veckan har varit helt åt skogen om man kan säga så...
Det började med att Lucas kom gråtande i måndags och sa att han frös. 38,8 visade örontermometern. Kändes rätt högt för en morgontemp. Fick fixa och trixa så att jag ändå kunna åka och jobba natten som jag skulle. Tisdag och onsdag fick jag också ha honom hemma, för att sen åka till jobb på torsdagen. Det var faktiskt rätt skönt att jobba måste jag säga...

På eftermiddagen, precis innan jag slutade ringde de från dagiset. Isac hade 39,4 i temp, så det var ju bara att åka och hämta honom och så stanna hemma fredagen också. Det är inget kul att ha sjuka barn så efter varandra tycker jag... kan de inte pricka in så de är sjuka samtidigt åtminstone? Om de nu absolut ska vara sjuka menar jag.

Jag har i alla fall fått gjort mina julkort som jag ska skicka. Det ska bara skrivas i dem också sen så är de klara för "skickning". Det känns bra att det inte hänger över mig längre.
I helgen ska vi förhoppningsvis vara klara med målningen på ovanvåningen. Helgen skulle vi egentligen tillbringa i danmark, jag och barnen, men det blev inget eftersom Isac blev dålig i torsdags. Då tyckte jag det var bättre att strunta i det. Inget kul att åka om barnen inte mår bra. Tänk att en hel vecka blir helt upp och nervänd sådär bara. Skulle varit hos tandläkaren i måndags med, men strax innan ringde de mig och sa att tandläkaren var sjuk, så jag fick ha en annan tid.

Nä, jag ska se om jag kan bli klar här och kanske fota det lilla albumet jag gjort i veckan också. Ett lite annorlunda album som var superkul att göra!!

1 comment:

Sonja said...

Hej flitiga lisa - alltid nåt i görningen:)
Tja, dom säger att Rom inte byggdes på en dag så... tycker själv jag står o håller på med "grunden" ännu i mitt liv, hehe:)
Hoppas iaf att dom varit sjuka vad dom ska för den här gången, pågarna:)

Kramen, Sonja