Monday, December 22, 2008

phu...

I helgen har det varit full rulle... Jag jobbade och det var rejält. ;-) Jag hade hand om att ta emot sjukanmälningar och se till att det kom in andra istället och det var inte helt lätt denna helgen. NIO pass skulle jag ersätta... men det gick. :-)

Barnen har, som de brukar, varit uppe redan i ottan. Isac har haft lite feber i ett par dagar och varit lite halvhängig, men det verkar ha gått över igen. Det är skönt när det snabbt blir bra. :-)
Jag var på väla i söndags och kollade lite och köpte de sista små grejerna som vi skulle ha till julklappar. Det var på sätt och vis rätt kul att se alla stressa rundor där, vissa med mer eller mindre panik i ögonen. Själv gick jag och barnen runt i lugn och ro, småpratade och enligt min mening hade rätt trevligt.

På vägen hem fastnade vi på väg 21 efter att det varit en bilolycka. Vi kunde varken komma fram eller tillbaka så där satt vi så fint i mörkret och tittade på blinkande blå lampor. Som tur var så var det "bara" ca 20 minuter vi behövde sitta där innan vi kom vidare.
När barnen sen var nattade i gårkväll gick jag igång med att göra köttbullar. Jag fick mannen att hjälpa mig och när jag sedan kom i säng hade vi gjort inte mindre än 187 köttbullar... tror ni att det räcker?? HAHA

I dag åkte mannen iväg med barnen för att lämna grejer på hans jobb och sen skulle de till farmor, men hon var inte hemma så det blev en kort utflykt. Icke desto mindre så hann jag dammsuga och torka golven i huset så det känns faktiskt okej. Det är alltid lättare att göra sånt när man är ensam hemma tycker jag.
Isac är iväg hos en kompis och ska snart hämtas och jag och lilleman har varit ute och handlat lite. Nu fick jag äntligen gjort vår ischoklad också. En del smaksatt med apelsin och en del med kardemumma. Jag tror redan att kardemumman är min favorit. :-) Mums så gott det smakade... nu ska det bara stelna lite.

Vill passa på att önska alla en god jul!! Själv ska jag jobba både 24,25 och 26:e. Känns lite konstigt men det är ju så det är... någon måste ju jobba...

2 comments:

Sonja said...

Tur ni stannade till hos oss - annars hade ni kanske hamnat mitt i äldendet på 21an!!!

Precis som du säger - nån måste ju jobba - hur ska dom klara sig utan oss, hihi:)

Kramen, Sonja

Anonymous said...

Ha en riktigt God Jul! Även om du måste jobba hoppasd jag du hinner njuta lite tillsammans med familjen!
Kram, Gunvor