Monday, June 9, 2008

så mycket som händer

Det händer så mycket här hemma känns det som. Vädret är underbart och barnen är ute och leker hela dagarna... de badar i poolen och springer mellan husen här på gatan. Inte vill de in på kvällen. Det är ju ett angenämt problem, hade ju varit värre om man inte kunde få ut dem ur huset istället. :-)
Jag har köpt ett objektiv till min kamera som jag är så oerhört glad över. Vilken skillnad det är att kunna zooma så mycket jämfört med innan. Lite foton har vi testat och provat med, men jag orkar inte sitta och ladda upp foton här just nu...
Helgen har varit intensiv, det började torsdag kväll då vi var iväg och avtackade vår chef som skulle sluta och börja på nytt jobb. Det var supertrevligt. Fast det känns ju när man dricker, kommer hem sent och sen barnen kommer in klockan sex och väcker en. Men det får mna ju stå ut med ibland. Dagen efter, på fredagen, åkte jag och barnen med mormor och morfar till helsingör och handlade lite. När vi kom hem fixade jag lite och sen var det dags att åka och jobba hela natten.
Lördagen gick alldeles för fort. Jag kom hem vid halv elva på förmiddagen efter nattens jobb och sen passade jag på att rensa lite i trädgården, leka med barnen, bada i poolen, gräva lite osv... Hann tom ner en snabb sväng i byn och tittade på ett av banen som spelade på parkfesten.

På söndagen var det dags för jobb igen och det var ett megapass som väntade mig. Från tio på söndag förmiddag till nio i morse och sen ett möte direkt efter det. Usch... Fick dock fixat lite ärenden under dagen...
Jag fick förresten höra i dag att jag var modig och ovanlig... bara för att jag som tjej kom och tittade efter ny bil och dessutom hade två barn med mig. Att inte mannen var med mig förvånade folk. :-) Fast jag tyckte inte det kändes så speciellt konstigt dock. Jag vill ha en ny bil... och vad gör man då om man inte kör iväg och kollar efter det själv?? Hmmm... Måste mannen vara med och kolla bil åt mig eller?? Får man inte ta med barnen?? Barnen var förresten jätteduktiga som orkade följa med och titta på bil med mig. Jag har en favorit och nu gäller det lite planerande och prat med mannen. Vi får väl se om det blir någon ny bil för vår del. Själv hoppas jag det eftersom jag är trött på dessa bilar som går sönder hela tiden...
Jaja, jag är i alla fall helt slut för tillfället. Jag tom somnade nu när jag skulle natta barnen och det brukar jag inte göra... Det måste ju vara ett tecken på att det varit några intensiva dagar nu den sista tiden. :-)

3 comments:

Annika said...

Kul med ett nytt objektiv! Och ännu roligare med en ny bil! Bilar som går sönder känner jag igen... Ha det gott! *kram*

Sonja said...

...vissa perioder i livet är nog helt enkelt "full speed" o gärna lite till - det är bara o hänga på... tror jag;)

Lycka till med nya *vrålåket*

*S*

Anonymous said...

Ah, vilka bilder du tar Pia! Så kul!
Nytt objektiv är MUMS! Ny bil är inte illa det heller - jag brukar dock släpa med mej maken för han är mer sansad än jag som bara faller i farstun för allt jag ser :-D