Sunday, June 15, 2008

ny bil

Sitter på jobbet och skriver och har inte tillgång till bilder så det blir ytterligare ett inlägg utan bilder...
Det har dock hänt en del här hemma. I måndags fick jag ju ett ryck och körde ut med barnen och kollade lite på bilar på olika firmor. På tisdagen hämtade jag barnen från dagiset och körde iväg till en av firmorna och provkörde den bilen som jag fastnat mest för. Efter provturen så bestämde jag (efter telefonsamtal med mannen) att det var den vi skulle ha.
Torsdag var vi sedan på banken och pratade lite och sen körde vi in och hämtade vår nya bil. Såå bra det känns. Fast lite skumt kändes det att åka in och hämta en bil med mannen när han inte ens sett den tidigare. :-)
Dock är det en sak som jag funderat på. Nu är bilen vi köpt en -04. Vår gamla var en -96. När jag sedan sagt att vi köpt ny bil, så har folk reagerat och tyckt att ny var den ju inte... Men för oss är den ju ny. Jag har ju inte påstått att det är en fabriksny bil vi köpt. Det känns ju inte kul att säga att man köpt en gammal bil för det var ju den vi hade innan som var gammal... Visst kunde vi sagt att vi köpt en begagnad bil också men det brukar man väl inte säga eller?? Jaja, jag kommer att fortsätta att säga att vi köpt en ny bil även om den är fyra år gammal.

Bilen är förresten en Hyundai Matrix. En större bil än jag från början tänkt mig, men jag är så nöjd så nöjd. Det är gott om plats i den och man sitter högt i den. Känns lyxigt att ratta rundor i den hihi... Dessutom så är det massor med mugghållare i bilen. Det kan kännas lite konstigt att en bil avsedd för fem personer har mer än fem mugghållare, men så är det faktiskt. hihi

I lördags, eller i går fast det känns som om det var evigheter sedan, var vi på Tunneberga gästgiveri i Jonstorp och åt mat med mina föräldrar och lite annat folk. Pappa fyller nämligen 60 på tisdag och han hade bjudit in lite folk till middag för att "fira". Det blev en god trerätters middag, fast barnen tyckte det var långtråkigt att sitta där och äta. När vi varit där tre timmar bröt vi upp som de första, men barnen var trötta och vi likaså.
Maten var i vilket fall som jättegod. Jag blev mätt som bara den och dessutom var det ju gratis mat. ;-) Det är ju aldrig fel eller?

Nu ska jag nog se om jag kan fixa till det sista här på jobbet. Det är helt tomt på folk så jag fick ju roa mig på ngt sätt innan det var dags att lägga sig. Nästa vecka är det lite ärenden som ska fixas samt att vi ska fira morfar på tisdag (han fick inget paket i lördags för han fyllde ju inte då) plus att det är Åbymarknad samma dag. Till helgen är det midsommar, så vi får väl se vad vi hittar på den helgen. Efter denna veckan har ju mannen semester, den lyckosten... Nu rusar tiden iväg känner jag för alldeles strax är det barnens födelsedagar och sen är det dags för min semester. :-)

Tack för mig för denna gången. Bilder kommer i nästa inlägg, jag lovar. :-)

2 comments:

Anonymous said...

Mmmm härligt med semester. Här har ju eleverna fått sommarlov och jag fick undan på jobbet så att jag kunde kompa ut dagar denna vecka.Störtskönt.
Ni verkar ha fullt upp som vanligt. Kul med er nya bil.
Igår söndags blev det riktigt "skitväder" på kvällen ,det tom haglade.
Nej nu ska jag ner och göra ärenden på stan. Ha det så gott och hälsa familjen.
Kram Elin

Anonymous said...

Klart att det är en ny bil! Så säger man ju...
Ska googla och kolla vad det är för ett värsta vrålåk ni har köpt. Åby marknad. Är det redan ett år sedan jag var på marknaden med er. Så mycket som har hänt sedan dess.
Kram!