Sunday, December 9, 2007

Pyssel i långa banor

Hmmm här kommer lite "gamla" nyheter... I måndags var jag och Isac nämligen med Isa och hennes stora son på julpyssel i kyrkan. Jag hade förväntat mig att det skulle vara lite klipp och klistra. Kanske fläta hjärtan och en massa sånt som det ofta är när det blir pyssel. Det var dock inte så utan det var en massa fina grejer att måla, skålar och ljusstakar, tomtar och änglar. Tja, där fanns något för alla helt enkelt.
Isac var eld och lågor innan det blev dags att sätta igång.

Det blev en hel del pyssel gjort faktiskt. Speciellt när pojkarna stressade upp varandra. När den ena blev klar med ngt och tog en ny grej var ju den andra också tvungen att göra detta. Tillslut fick man bromsa det eftersom man fick betala för varje grej man tog... Här är Isacs skörd i alla fall, :-)
Själv lyckades jag också få pysslat och målat lite under kvällens gång. Jag blev glad över mina grejer och de pryder numera vårt julpyntade hus. :-)

I går så fick jag satt mig ner och gjort lite julkort också. Det är rätt skönt att få tid till det med i sin ensamhet efter att barnen kommit isäng. Det första här är fotograferat innan glitterlimet torkat så det ser lite konstigt ut där...
Nummer två här fick en massa bling på sig, både i form av blingpapper och glitterlim. Jag gillade detta gröna kort mycket! Det var juligt även om man använde en kortstomme som inte direkt är i någon "julfärg". Här kommer ett kort som fick ett av mina filtsnöstjärnor på sig. Gillar det glittriga bandet och glittret på flingan som matchar.

Detta kortet fick en megaglittrig gran. Gillar faktiskt slutresultatet av granen, men medan jag glittrade var jag väldigt fundersam och trodde jag gjort ett stort misstag med kortet...

Det sista kortet här är inte så avancerat. Det är en brad, hjärtat som sitter i det blåa fältet.

1 comment:

Anonymous said...

Superläckra kort Pia! Jag önskar jag hade samma produktionstakt som du. Nu börjar jag inse att en hel del av mina vänner kommer att få nyårskort i stället för julkort i år ;)
Kram, Gunvor