Sunday, December 16, 2007

julkorten

Nu i går satt jag och gjorde en massa julkort. Det blev en massproduktion, närmare sagt 37 st likadana. Sen skulle det skrivas inuti och sen skulle det skrivas kuvert. Vilken evig tid det tog.

I dag så tänkte jag att jag skulle skicka dessa kort. Men efter lite funderingar kom jag på att istället för att skicka 15 julkort till danmark för 11 kr/st så kunde jag lika gärna ta med barnen på en utflykt till helsingör och posta dem där för 4,75 kr/st. Sagt och gjort så blev det en tur till Helsingör med barnen och mormor.
Lite kamelridning och korvätning samt flanerande och tittande på tomtar och folk. Tyvärr så höjer de portot i Danmark vid årsskiftet så butikerna hade slut på alla dessa vanliga frimärken. Jag fick köpa frimärken för 6 kr/st i stället men tjänar ju ändå på det samtidigt som vi fick en liten utflykt gjord.

En del av julkorten här i närheten lämnades direkt medan jag fick köpa porto till resterande. Fast här var det också brist på frimärken, inga julmärken blev det utan vanliga frimärken till vanliga brev. Nästa år ska jag försöka komma ihåg att köpa porto redan första december och ha liggande hemma även om julkorten inte är klara då....

2 comments:

Sonja said...

Förr, när jag var duktig o före min tid så beställde jag alltid mina frimärken året om, inklusive julmärkena - så då hade man dom alltid liggande hemma i god tid:) Men men, det var då det... i år lär jag för första gången i mitt liv inte få iväg några alls!
Trist, men sant...

Men tusen tack för ditt kort idag vännen!
Kram kram Sonja

Ejris said...

GOD JUL=)
Gör bloggrundan nu för vem vet om man får den tiden nu innan jul;)
Kram