Tuesday, September 18, 2007

otursförföljd???

Vad är detta nu??
Först det som hände i fredags, en nära som går bort... Bara det är ju illa nog...
Men som om det inte är nog så hade vi möte i går där svärmor ringde och skulle meddela ngt till Per. Jag hörde att hon var ledsen och självklart "triggar" det mig så jag också börjar gråta. Typiskt mitt på mötet.
På eftermiddagen hade jag medarbetarsamtal med chefen. Kör där ifrån när det är klart och kommer inte ens runt huset jag parkerat vid utan tappar hela den stora lådan till avgassystemet på vägen. Känns lite pinsamt att gå ut i kjol och högklackat och hämta denna stora låda mitt i vägen. Och inte känns det bättre av att bilen låter som värsta raggarbilen.
Detta medför då lite följdproblem... på Lördag ska vi åka på semester men hur ska bilen hinna bli lagad innan dess???

Apropå semestern så skulle jag ändra så jag var ledig på fredag. Dels så har jag lyckats få ont i nacke och rygg under helgen så jag fick en tid på ryggakuten och dels så ville jag inte riskera att jobba natt till lördag. I går skyndade jag mig hem för att ändra i datorn. Men klart har de hunnit boka mig en natt... jag skulle först sluta kvart över åtta på morgonen. Efter mycket om och men och ringande fram och tillbaka har jag lyckats ändra denna tid dock.

I natt har jag dessutom jobbat och skulle gå på nästa pass direkt efter. Jag hade lyckats få ett låångt pass ända till kvart i fem i kväll. Det hade inte varit några problem om det varit som det brukade på stället jag var i natt. Men lagen om all jävlighet säger ju att det inte ska bli så... Har inte sovit en blund i natt alls nästan. Var helt färdig när jag åkte till nästa ställe så jag blev tvungen att fixa en ersättare till mig.
Sen när hon kom fick jag åka tillbaka till stället jag jobbat på under natten. Lunchen var glömd där och jag hade dessutom tagit med mig vikarienycklarna.
(i går när jag körde till jobb glömde jag dessutom lämna Isacs bilstol till Per)

När jag kom hem kunde jag inte somna. Var helt slut men kunde inte få ro i kroppen. Låg och funderade på om begravningen skulle ske under vår semester så vi skulle bli tvugna att åka senare eller avbryta innan. Nu har vi dock fått svar på detta och det blir begravning efter semestern.
Svärmor ville att jag skulle göra tackkort så nu har jag lite annat över mig igen. Fast jag ställer gärna upp med en sån grej. Hade hoppats få hjälpa till med mer men vi får se vad som händer...
Nu ska jag försöka piggna till och snart hämta barnen. Tack och lov för att de hade tid hela dagen på dagis så att jag fick sovit lite grand...

8 comments:

Ejris said...

åh vilka dagar:( tänker på dig
massor av varma kramar

Anonymous said...

Stackare! Hoppas att ni får en riktigt skön semester så att du får vila dig och stressa ner,

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Du är jättestressad, Pia. Glöm inte att ta hand om dig och vila emellanåt.
Hoppas ni får en skön semester och kan ladda batterierna.

*kram*

Storstadslivet efter 40 said...

Pia lilla
Efter regn kommer solsken; säger de som vet.
Du vet att du alltid kan lasta mig med dina problem så bara ring. Har alltid tid för dig och din familj.
Massor av kramar annette

Sanna F said...

Ibland är det väldigt tungt!
Tänker på dig ....


Fina layouter har du gjort iallafall!

Kram från SannaF

Lilo said...

Din semester är välbehövlig! Skickar en KRAM!!!

Sonja said...

Hoppas ni får en riktigt skön vecka i Danmark, det är ni värda allihopa vännen:)

Stor megakram , Sonja

Anonymous said...

åh men vännen vilken jobbig tid du har just nu.

Hoppas verkligen allt vänder så du får lite lugn och ro och kan sörja din svärfar. Önskar att du får en skön semester.

Stor styrkekram från mig!