Monday, September 3, 2007

kortmakeri-igen

Här kommer de fem korten som jag gjorde när jag och Isac satt och pysslade i går. Han kom och sa till mig att han ville pyssla så då fick vi ju ta fram grejerna och sätta oss. Stackars mig som fick offra mig för min son. ;-)
Det första kortet här är ett litet kort med texten förlåt. Kan ju användas om man tex glömmer en födelsedag eller nåt. :-) Vilket jag ofta gör. Glömmer dock sällan själva dagen men just det med att skicka ett kort ngn dag innan, det är det lite värre med måste jag säga.

Nästa kort är ett lite annorlunda kort. JAg gillade idén med att det var en sol i mitten som lyser upp bland allt det murriga runtomkring, men jag vet ju itne om det är fler som tänker så när de ser kortet. Står grattis runt om hela kortet...

Kortet som kommer härnäst är ett med ett hjärta och en ko på. Gillar kortet jättemycket trots att det är ett ganska enkelt kort. Många kort jag gör nu är ofta utan text eftersom man kan anpassa det bättre när man vet vem som ska ha det och varför. Då kan man skriva precis den texten man vill ha just då. :-)

Detta gröna kortet är gjort med spotlight tekniken. Jag gillar den tekniken, det ger en helt annan effekt på kortet och motivet. Tyvärr använder jag det alldels för sällan, måste skärpa mig när det gäller det. hihi


Det sista kortet är ett grattis kort med en penny black stämpel som jag gillar mycket. Ett stort rullande grattis står det på det. även detta kortet är ganska enkelt. Det blir inte så avancerat när man samtidigt ska hålla koll på en ettåring och en treåring. Men det är ju sånt man får ta.


*I helgen har vi dessutom ätit kräftor i goda vänners lag. Tja, jag åt ju förstås inte några kräftor utan mina hemlagade köttbullar och potatisgratäng. Jättegott och trevligt var det!! Tack för det mina vänner!

Det har även blivit byggt lite på vår ovanvåning så det är ju kul det med. Dock är det lite stiltje just nu igen pga lite problem som vi stött på. Hoppas det är snabbt avklarat så vi kan bli klara ngn gång. Man kan ju nästan se hur det kommer att bli när det blir klart nu. Såå spännande!!

3 comments:

Sonja said...

Stiltje på ovanvåningen? Näe... bara tillfälligt hoppas jag!
Tack själv för en helmysig lördagkväll:)

Dina kort... ja, hur fina som helst, som vanligt:) Tur att du har en son som vill pyssla:)

Kramis *S*

Anonymous said...

Jättefina kort Pia! Den där sista PB-stämpeln är så härlig och din text var riktigt fyndig.

Kram, Gunvor

Storstadslivet efter 40 said...

Tackar själv för en trevlig afton.
Tyvärr strulade jag till det med min förra blogg så jag råkade avsluta den...annettesida.blogspot.com e den nya