Wednesday, August 1, 2007

ont, jobb och lite scrap


Ont som bara den hade jag i gårkväll i axlar och så kändes det som om det gick ut i nyckelbenen och i dag har det blivit värre. Går bak i nacken och så också. Hoppas det går över tills i morgon för det är inget kul att gå och ha ont.

Jobbet är det full rulle på. I dag var den sjunde dagen på raken som jag jobbade. Fast jag måste erkänna att det tog emot lite att åka iväg. Jag hade gärna varit hemma och försökt sova lite, men så är det ju ibland. Tur att jag är ledig i helgen i alla fall. En tröst. :-)

I gårkväll scrappade jag. Isa, Sonja och Helén kom hem till mig och jag fick gjort fyra layouter. Två visar jag här, men de andra två är jag osäker på om man "får" visa ännu så jag avvaktar.


Den första är efter en skiss på scrappiz och den andra är efter en annan skiss på internet. Jag tycker det är så skönt att få sitta i lugn och ro och scrappa och pyssla lite. Det är verkligen mitt terapiarbete. Det behöver jag för att må bra. Att man sen sitter med vänner gör ju itne det hela mycket sämre...

Det har hänt en del också sen jag skrev sist. Vi var på Lekfabriken i går (jag och Isac) med Helén och barnen. Det känns som om det var lugnare att ha med våra små barn där och släppa loss dem själv än på stora vilda busfabriken. Isac njöt i fulla drag där. :-)
Vi har även fått lånemarsvin denna veckan. Det tycker barnen är toppen. En morgonrutin som mannen har infört är att gå ut och ge marsvinen morötter. Även katten tycker det är spännande. Får se om vi kan få några kuliga foton på dessa innan de ska hem till sitt eget hem igen.
I förmiddags var en kompis till Lucas från babysimningen på besök tillsammans med hans mamma. Det var också kul. Lucas verkade gilla att det var en i hans ålder här hemma, det är inte så ofta det händer utan oftast är de barnen som är här äldre. Ska bli skönt när de börjar på dagiset om 1½ vecka så de kan leka av sig med jämnåriga barn.
Nu ska jag försöka varva ner och göra mig klar för sängen. Vet ju inte om de ringer efter mig i morgon bitti och vill att jag ska jobba. då kan man ju inte vara uppe halva natten....

4 comments:

Anonymous said...

Hördududu! Du jobbar lite väl mycket just nu - inte bra för vare sig kropp eller själ! Sköt om dig tjejen!

Ejris said...

ta det lungt jobba inte ihjäl dig!!!

jag har pysslat..men inte med papper utan digitalt inte scrapp utan ny hemsida=)

orkade inte tvätta i dag så det blev lite uppdatering istället=)
kram

Anonymous said...

Hejsan Pia!
Håller med tidigare inlägg , det är viktigt att lyssna på sin kropp.
Jag har nu kommit hem från dalarna och det verkar som att våra nummerplåtar blir en liten följetong. De har nu hittats på en bil som hade ett antal lappar på sig. Jag får ordna upp det i veckan som kommer då parkeringsbolaget bara hade telefon tid tis-tors 10-12 samt att deras mail står på baksidan av lapparna. De är ju som sagt i polisens förvar (byråkrat Sverige).
Sökte igår på nätet efter mail men fick inga napp.
Passa på att vila lite i helgen i alla fall. Ha det bra. /Kram Elin

Sanna F said...

Oj stackars dig som har så ont! Hoppas det blivit bättre nu!

Jätte fina layouter har du gjort iallafall!