Tuesday, August 7, 2007

ny rabatt!!

Här kommer en härlig bild som togs i helgen av våra underbara killar. Lucas passade på att öva på klädsim. :-) Tänk att vatten kan roa barnen så himla mkt! Färgerna är lite konstiga men det kanske beror på den däringa solen som sken som bara den hela helgen.
En stor del av helgen har varit tillägnad trädgårdsarbete. Även i dag blev det lite av den varan. Vi var och hämtade lite plantor hos mannens moster och jag gjorde en rabatt som jag fyllde med dessa plantor. Anlade rabatten vid staketet som mannen satt upp i helgen. Så här har hänt en hel del på vår tomt måste jag säga...
Min jättefina fjärilsbuske. Är sååå glad över den och den funkar verkligen, för så många fjärilar jag har sett på busken under helgen! Jättefin tycker jag den är! Här är ett foto på ljusstaken jag satt i rabatten. Vattnade sedan hela rabatten och tyckte det var ett fint motiv. Scrappare och fotointresserad som jag är så varjag ju tvungen att ta en bild. ;-)
Underbara glada Isac. Verkligen ett ansiktsuttryck som gör mig glad!
Mina två charmtroll! Sitter och charmar sin far vid fruktstunden!


8 comments:

Anonymous said...

Vilken fin rabatt du gjort! Underbart. Loksom bilderbna på dina båda charmtroll.Tack för titten.

Virre said...

Så fin rabatt du gjort! Och det där med att ta kort och tänka i scrappiga banor känner jag igen, skrev just om det i min blogg!
Underbara kort på barnen, perfekta att scrappa!
Sköt om dig!!

Anonymous said...

Härliga foton Pia!
Själv har jag också hållt på i trädgården idag samt tvättstugan.
Kul att njuta av det underbara vädret. Vi får hoppas att det håller i sig ett tag nu. Men det verkar ju lite olycksbådande på väderleksrapporten. Ha en underbar dag.
Mvh Elin

Sonja said...

Underbara bilder hos dig som vanligt:) Min favorit blev iaf den med grabbarna, sicken härlig syn:))
Som jag skrev till dig, du utvecklar rabatter o jag avvvecklar dom, tihihi!
Vi hörs o ses vännen!

*Sonja*

Anonymous said...

Underbara foton! Min ...errrhhh..rabatt har mest ogräs...jepp... :-D

Ejris said...

helt fantastiska foton!!! OJ vad du har utvecklats=)
åh dutti på trädgårdsarbete;) har en liiiiiiiiiiiten rabbat som är som en djungel nu i sommar;)
kram

Anonymous said...

Jaha Pia lilla, jag får väl komma o inspektera och kanske låna lite plantor av dig då de växt till sig

Ses på torsdag kväll

Marie said...

jättefina bilder!