Saturday, August 4, 2007

dumt huvud, kroppen lida. :-)

Tänk så dumt att rensa ogräs en halv dag när man redan har lite småont. Men så är det ju när man vill ha det fint i trädgården. Allt regnande har ju gjort att ogräset mått bra och växt till sig ordentligt. Hela "insidan" på vallen blev rensad och jag fick börjat på baksidan också.
Mormor hjälpte lite med barnen och även lite med trädgården.
Mannen fick satt upp staketbitarna mellan huset och carporten så det känns skönt att det händer ngt här hemma. Lite till hoppas jag sker i morgon.

Ang jobbet så blev det en åttonde dag på raken i torsdags. I går åkte jag och barnen med Isa och hennes barn till Helsingör. Först tog vi det "lila" tåget och sen den stora båten. Lite korv och glass blev det till samt lite kul till barnen och sen åkte vi hem igen. Kul att hitta på lite tillsammans.
Det som kanske inte var så kul var att mina tre lediga dagar jag sett fram emot blev "förstörda" genom att de ringde och hade panik. Fick jobba i dag på kvällen, men det var överkomligt, bara ett pass på fem timmar.

Nu ska jag se om mannen vill mysa lite. Sängen börjar kalla om jag ska orka upp och fixa här hemma i morgon. Vet ju inte hur länge det är fint väder... regnet kommer väl snart igen.

No comments: