Thursday, June 25, 2009

sommartid...

Det är så skönt med sommaren, enligt min mening i allafall. Varmt och skönt väder, brunbrända och lekande barn, god mat och gott sällskap... jag kan fortsätta ett tag till. :-)
Jag och mannen var precis ute i trädgården på jakt efter sommarens röda guld. Härliga egenodlade jordgubbar. Här är en bild på vår "skörd".
Mannen är himla produktiv för tillfället. Han har snickrat ett litet "staket" till vår trappa. Nu kan svärmor andas ut och inte behöva vara rädd för att barnen ska trilla ner för trappan, inte det hållet i alla fall. Det är ju inga garantier för att de aldrig kommer att trilla... :-)
Jag måste också visa en liten bild på min älskade röda kalla. Jag köpte den för två år sedan och den var så stor och fin då. Förra året försökte jag få den att växa upp och blomma fint, men misslyckades. I år står det dock en fin röd blomma i min kruka. Den är inte så stor som när jag hade den första året, men jag älskar den ändå. En blomma i min smak. :-)


I går fick vi hem en leverans av brädor och tillbehör. Vi ska bygga ett trädäck. Det kan bli spännande. Jag hade tänkt jag skulle bygga det själv, men min älskade man som tycker det är kul att pyssla med saker har redan gjort en hel del själv...

Det blir ju klart lätt så att saker händer här hemma när han är ledig och jag är på jobbet. Jag hjälpte med de första brädorna som ska sitta på huset. Under dagen i dag har han börjat lite smått med att gräva ner den första plinten... Det är väl inget kul jobb, men det blir nog bra när vi är klara. :-)


JA, det var en liten sommarrapport från oss. Jag tycker det är så kul när det händer grejjer. :-) Glad sommar alla vänner...



2 comments:

Maria said...

Vad ni ligger i och vad fint det kommer bli när det är klart! Våra jordgubbar dog för ett par år sedan och jag har inte kommit mig för att plantera nya men visst är det något speciellt med egenodlat.

Kram på dig,
Maria

Storstadslivet efter 40 said...

Hallojsan...det e tur att man håller sig borta ett tag så man kan se era förändringar i huset.
Så gubben din fått fnatt....mmm måste vara solsting
Ses snart/kram Annette